Naast de bekende DRS-plaatsen, zoals deze er in de afgelopen jaren ook waren, is er een interessante derde DRS-zone voor de editie van dit seizoen. Bij het uitkomen van bocht achttien, de snelle rechterknik voor start-finish, kan de achtervleugel – mits binnen één seconde van de voorganger – worden geopend. De coureur kan er zelf voor kiezen hoe lang hij de DRS gebruikt: het systeem sluit automatisch zodra de rem wordt ingetrapt. Aangezien de eerste bocht volgas kan worden genomen, is het een optie om daar met opengeklapte achtervleugel doorheen te jagen. Dat is een unicum: sinds de introductie van het Drag Reduction System, zoals de volledige naam van het DRS luidt, werd het systeem nog niet in bochten gebruikt. Vrij logisch: in de bochten heeft een Formule 1-wagen neerwaartse druk nodig, iets wat wordt gecreëerd door de voor- en achtervleugel. De twee andere DRS-zones zijn op de voor Silverstone bekende plaatsen: na de eerste twee bochtencombinaties op de Wellington Straight en na de slingers van Maggots en Becketts op de Hangar Straight.
Meest gelezen