Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden
Ferrari

Vasseur trekt belangrijke conclusie: "Buiten Verstappen zit alles dicht bij elkaar"

In de eerste vier races van het seizoen kon het niet op voor Ferrari, maar in China bleven de prestaties van de Italiaanse renstal achter bij de verwachtingen. Teambaas Fred Vasseur weet waar het aan lag.

Leclerc China race
Artikel
Naar nieuwsoverzicht © XPBimages

De prestaties van Ferrari waren dit seizoen tot nu toe uitstekend. Telkens stond er een coureur op het podium en tijdens de GP van Australië pakte het team zelfs een 1-2, met de zege van Carlos Sainz en P2 voor Charles Leclerc. Het team wordt dan ook gezien als dé uitdager van Red Bull. Maar in China bleven de prestaties van Sainz (P5) en Leclerc (P4) achter bij de verwachtingen.

Mede door een slechte start liepen de Ferrari-rijders vanaf het begin achter de feiten aan. "Het is niet goed om een positie te verliezen bij de start, maar uiteindelijk zaten we achter Perez en Norris bij de eerste pitstop en eindigden we achter hen aan het einde van de race", zegt teambaas Fred Vasseur tegen de media, waaronder RacingNews365.

"Ik denk dat als we iets verliezen, het meer in de laatste stint is. Carlos had een beetje pech met de timing van de pitstop omdat hij drie of vier ronden voor de Virtual Safety Car en daarna de safety car pitte. Hij was een beetje bang om een erg lange stint te doen met de laatste set harde banden. Hij was een beetje conservatief in het begin maar hij deed het daarna erg goed." Vasseur wijst ook naar de slechte kwalificatie van zijn rijders. Ze startten van P6 en P7. "Als we iets gemist hebben, komt dat zeker omdat we te ver weg op de grid starten."

Vasseur ziet daarnaast ook dat het veld, buiten Max Verstappen, heel dicht bij elkaar zit. Dit zorgt ervoor dat een tegenslag je zomaar ver achterop kan werpen, meent hij. "Buiten Verstappen hebben we een groep van zes, zeven wagens die binnen één tiende zitten. Details bepalen dan of je hero of zero wordt. Als je op P9 begint is de race natuurlijk lastiger omdat je in het begin last hebt van vuile lucht, zelfs als je sneller bent. Je vraagt dan teveel van je banden. Het gaat erom om alles samen te brengen en dit weekend lukte dat bij ons niet."

"Als team maakten we teveel fouten en als je niet perfect bent, rijd je niet van voren. Het gaat om het beste te halen uit wat je hebt. De situatie verandert niet heel erg van het ene op het andere weekend. Het kan ook te maken hebben met de baan en het asfalt. Dit weekend was het moeilijk om te leren hoe de baan zich gedroeg, ook mede door het sprintweekend."

Verstappen is dit weekend de grote favoriet voor de winst in Monaco! Als hij de race wint betaalt Unibet maar liefst 30 keer jouw inzet uit!

Voorwaarden van toepassing, alleen geldig voor nieuwe spelers van 24 jaar en ouder. Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+

Win 30 keer jouw inzet!

Praat mee!

Viaplay
x
Tech Speciale achtervleugel moet Verstappen aan zege helpen in Monaco