Na de betrouwbaarheidsproblemen van de motor van Verstappen is Renault er veel aan gelegen om in Oostenrijk een uitstekend resultaat te behalen. Eerder liet de Nederlander al weten dat zijn motor na de GP van Baku bij het schroot kon. De nieuwe versie is een verbeterde versie, waarbij Renault wijzigingen heeft toegepast aan de MGU-K en verbrandingsmotor. " Het probleem met de energieopslag hebben we opgelost door een nieuwe versie te introduceren. Daarnaast hebben we de verbrandingsmotor gewijzigd en in Oostenrijk rijden we met de recentste upgrade van deze componenten." In Baku behaalde Daniel Ricciardo voor Red Bull de eerste overwinning van het seizoen. Renault had een betere motor meegenomen en het legde het team geen windeieren. Max Verstappen was het hele weekend erg snel, maar haalde helaas de finish niet. Desondanks was de vooruitgang van Renault duidelijk zichtbaar. " De Red Bull Ring is een baan waarop motorvermogen belangrijk is, net als in Baku. We willen onze vooruitgang van Baku consolideren, maar hopen in Oostenrijk nog wat extra's te kunnen geven. We hebben geen grote upgrades, maar nemen per race verbeteringen mee," laat Taffin van Renault weten.
Renault
We willen onze vooruitgang van Baku consolideren, maar hopen in Oostenrijk nog wat extra's te kunnen geven
Het extra vermogen kwam in Baku vrij doordat de betrouwbaarheidsproblemen onder controle leken te zijn. Hierdoor liet Renault de motor op andere software draaien en gaf het meer vermogen vrij. De tijdwinst bedroeg zo'n twee tienden per ronde. " Ondanks de zege van Ricciardo bleek dat we nog wat betrouwbaarheidsproblemen hadden. Dit bleek uit de uitvalbeurten van Verstappen en Palmer. We hebben nieuwe procedures om herhaling hiervan te voorkomen en op de hoogte te zijn van eventuele problemen nog voordat de coureurs de baan op gaan."
Meest gelezen