Welkom bij RacingNews365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RacingNews365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
Meld je aan
Ferrari

Verbijsterde Italiaanse media verdeeld over schuldvraag Leclerc na nieuwe Ferrari-blunder

De Italiaanse media moeten natúúrlijk inkt wijden aan de nieuwe Ferrari-blunder. Of is het evengoed een blunder van Charles Leclerc? Daarover zijn de kranten het oneens.

leclerc brazil
Artikel
Naar nieuwsoverzicht © XPBimages

Het is met inachtneming van bovenstaande vraag de Corriere dello Sport die het duidelijk opneemt voor 'de arme Charles Leclerc': "Het was vooral bij Ferrari weer chaos. Het begon ermee dat de monteurs in Q1 niet wisten welke banden ze onder de auto van Leclerc moesten leggen: intermediates? Gerbuikte softs, nieuwe softs? Het werd uiteindelijk het laatste, maar we zagen een wervelwind aan verschillende banden de revue passeren."

In Q2 leek Ferrari zich te herpakken, maar de krant zag hoe in Q3 de 'duisternis' weer inviel: "Heet valt niet uit te leggen dat onder de gegeven omstandigheden Charles Leclerc klaarstond op intermediates. Was het zijn eigen keuze? Nee, absoluut niet. Het was een beslissing van het team." Het team hoopte op regen, maar waarom lieten ze hem niet net als iedere andere coureur eerst een banker lap neerzetten op slicks?"

"Toen er een ook nog eens een rode vlag kwam voor de schuiver van Russell, was de arme Leclerc helemaal kansloos. Hij kwam met zijn hoofd gebogen terug de pits in. Hij hield zich tegenover de pers nog staande, maar je kon duidelijk zien dat hij wanhopig was."

Verstappen vs. Leclerc

Waar bovengenoemde krant Leclerc dus portretteert als een slachtoffer, is de Corriere della Sera bijna net zo hard voor de coureur als voor het team. De krant rept over een 'onbegrijpelijke beslissing': "Maar het was ook een fout van Leclerc. Hij weet tijdens kritieke situaties het hoofd niet koel te houden."

Net als Damon Hill vergelijkt ook deze krant Leclerc bij Ferrari met Max Verstappen bij Red Bull: "Op die eerste startrij zie we wel gewoon weer Max Verstappen, die er wél in slaagt om in kritieke situaties in zijn eigen bubbel te blijven."

De Gazzetta dello Sport, de grootste sportkrant van Italië, maakt er aanzienlijk minder woorden aan vuil: "Een bittere dag voor Leclerc", zo kopt de publicatie. "Hij was de enige op intermediates, waardoor zijn eerste ronde verre van interessant was. Daarna kreeg hij te horen dat hij binnen moest komen. 'Nice one', zo luidde het antwoord van de Monegask.

Ook interessant:

Waar komt de bekende Hamilton-uitspraak 'It's hammer time' vandaan?

Een beetje Formule 1-fan weet nu precies waar we het over hebben, wie het zegt en tegen wie het wordt gezegd. Mercedes-engineer Peter Bonnington roept dit vaak tegen Lewis Hamilton, maar waar komt die uitspraak precies vandaan? We leggen het je uit in de onderstaande video.

Speel de Viaplay Pitstop Challenge en maak kans op een VIP kartavond met Tom Coronel.

Speel nu de pitstop game
Forbidden

Weddenschappen Charles Leclerc

Unibet
Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+. Unibet Unibet

Formule 1 GP Brazilië 2022 RN365 Nieuwsdossier

10 reacties

RN365 Special
Red Bull-kopstukken vreesden even het ergste voor Verstappens kampioensbolide

RacingNews365 zat na het F1-seizoen exclusief samen met twee Red Bull-kopstukken. Technisch directeur Pierre Wache en Chief Engineer Paul Monaghan. Zij praten uitgebreid over de RB18 waarmee Verstappen dit jaar vijftien races won. Voorafgaand aan het seizoen vreesden ze nog dat de auto misschien 'beschadigd' zou zijn door het kampioensgevecht in 2021. Dat en meer lees je in ons interview.

Lees meer
Viaplay
x
Lewis Hamilton voelt zich aangevallen door Verstappen: "Heeft te maken met mijn succes"