Het is met inachtneming van bovenstaande vraag de Corriere dello Sport die het duidelijk opneemt voor 'de arme Charles Leclerc': "Het was vooral bij Ferrari weer chaos. Het begon ermee dat de monteurs in Q1 niet wisten welke banden ze onder de auto van Leclerc moesten leggen: intermediates? Gerbuikte softs, nieuwe softs? Het werd uiteindelijk het laatste, maar we zagen een wervelwind aan verschillende banden de revue passeren."
In Q2 leek Ferrari zich te herpakken, maar de krant zag hoe in Q3 de 'duisternis' weer inviel: "Heet valt niet uit te leggen dat onder de gegeven omstandigheden Charles Leclerc klaarstond op intermediates. Was het zijn eigen keuze? Nee, absoluut niet. Het was een beslissing van het team." Het team hoopte op regen, maar waarom lieten ze hem niet net als iedere andere coureur eerst een banker lap neerzetten op slicks?"
"Toen er een ook nog eens een rode vlag kwam voor de schuiver van Russell, was de arme Leclerc helemaal kansloos. Hij kwam met zijn hoofd gebogen terug de pits in. Hij hield zich tegenover de pers nog staande, maar je kon duidelijk zien dat hij wanhopig was."
Anderen bekeken ook:
Verstappen vs. Leclerc
Waar bovengenoemde krant Leclerc dus portretteert als een slachtoffer, is de Corriere della Sera bijna net zo hard voor de coureur als voor het team. De krant rept over een 'onbegrijpelijke beslissing': "Maar het was ook een fout van Leclerc. Hij weet tijdens kritieke situaties het hoofd niet koel te houden."
Net als Damon Hill vergelijkt ook deze krant Leclerc bij Ferrari met Max Verstappen bij Red Bull: "Op die eerste startrij zie we wel gewoon weer Max Verstappen, die er wél in slaagt om in kritieke situaties in zijn eigen bubbel te blijven."
De Gazzetta dello Sport, de grootste sportkrant van Italië, maakt er aanzienlijk minder woorden aan vuil: "Een bittere dag voor Leclerc", zo kopt de publicatie. "Hij was de enige op intermediates, waardoor zijn eerste ronde verre van interessant was. Daarna kreeg hij te horen dat hij binnen moest komen. 'Nice one', zo luidde het antwoord van de Monegask.
Ook interessant:
Waar komt de bekende Hamilton-uitspraak 'It's hammer time' vandaan?
Een beetje Formule 1-fan weet nu precies waar we het over hebben, wie het zegt en tegen wie het wordt gezegd. Mercedes-engineer Peter Bonnington roept dit vaak tegen Lewis Hamilton, maar waar komt die uitspraak precies vandaan? We leggen het je uit in de onderstaande video.
Het F1-seizoen is afgelopen, maar RacingNews365 gaat volle bak door. Op 13 december kan jij aanwezig zijn bij ons live event. Een toffe F1-avond met een live F1-podcast met Tom Coronel, Ruud Dimmers en host Joris Mosterdijk! Tevens ga jij gaat ook zelf racen in een simulator! Ben je een echte kenner? Dat mag je bewijzen in de pubquiz, met toffe prijzen!
Kortom, het ideale avondje uit!
Bestel snel jouw tickets op=op