Met een 2-3 in Spanje zagen we een kleine doorbraak bij Mercedes. De nieuwe update lijkt haar vruchten af te werpen en in Barcelona was het team van Lewis Hamilton en George Russell met afstand het beste team achter Red Bull. Enkele dagen later is de jubelstemming bij Mercedes al wat minder, zo blijkt als Andrew Shovlin, Trackside Engineering Director, terugblikt. "Onze goede prestaties hebben waarschijnlijk zowel met de upgrade als met de karakteristieken van het circuit in Barcelona te maken, waar er veel hogesnelheidsbochten zijn. Over het algemeen zien we sowieso al dat we beter zijn op snelle circuits, maar uiteindelijk wisten we in Spanje een goede balans en een goede racepace te vinden. Het was bemoedigend om te zien dat George op de zelfde rij startte als Sergio Perez, maar wel voor hem wist te finishen."
P2 of P10
Het volgende raceweekend staat over een week al voor de deur. In Canada wacht Mercedes en de rest weer een nieuwe uitdaging, maar volgens Shovlin zal dit een hele andere soort uitdaging gaan worden. Daarbij zal Mercedes zich niet op Red Bull richten. Nee, men moet gewoon weer de strijd aan met de rest. "Nu gaan we door richting de volgende race, in Montreal, wat weer een heel ander circuit is. Er zijn daar veel meer langzamere bochten en veel stukken vol gas. We denken niet dat we het Red Bull daar lastig gaan maken. We gaan dat weekend in voorbereid op een gevecht met Ferrari, Aston Martin en misschien zelfs Alpine." "Het was heel mooi om het dubbele podium te pakken, na enkele lastige races. We verwachten echter dat we in Canada dus weer vechten met de teams waarmee we in de races voor het GP-weekend in Spanje vochten. Aston Martin en Ferrari sowieso, terwijl Alpine zich nu ook bij dat groepje lijkt te hebben gevoegd." Maar Red Bull, of zoals Shovlin indirect zegt eigenlijk alleen Verstappen, is momenteel te sterk, want P2 ligt volgens hem wel binnen handbereik. "Het racen in Canada is geweldig, het wordt leuk en we gaan daar op zoek naar alle mogelijke performance, want dat kleine beetje extra kan het verschil zijn tussen P2 en P10. De verschillen zijn klein. We kijken uit naar opnieuw een spannende race, maar in Montreal staat ons waarschijnlijk een grotere uitdaging te wachten dan in Spanje." Check hieronder de hele debrief video van Mercedes.
HELWDmpDFZY
Meest gelezen