Toen bekend werd gemaakt dat het Circuit Zandvoort vanaf 2020 het decor zal zijn van de Dutch Grand Prix, rezen er her en der vragen op over de inhaalmogelijkheden op het duinencircuit. Velen vrezen dat het wel eens een optocht kan gaan worden, maar om dat te voorkomen zal de baan gedurende de wintermaanden op verschillende plekken op de schop gaan. Dat meldt de directeur van het Noord-Hollandse circuit, Robert van Overdijk, in gesprek met Allsportsradio . De welbekende kombocht genaamd de Arie Luyendijk-bocht zal de meest ingrijpende veranderingen doorstaan: "Het is een unieke bocht. Een kombocht met een lay-out die je op geen ander circuit tegen zal komen." "Tussen de onder- en de bovenkant van de bocht zit zelfs een verschil in hoogte van ruim drieënhalve meter! Alle coureurs en ook wij kijken er reikhalzend naar uit. Door alle aanpassingen verwachten we bovendien dat er minimaal twee à drie inhaalmogelijkheden bijkomen op het circuit ", aldus de dolenthousiaste circuitdirecteu r. En hoe zit het met de ruimte voor alle Formule 2- en 3-bolides, waarvan gisteren bekend werd dat ook deze raceklasses volgend jaar in Zandvoort te vinden zijn tijdens het Dutch Grand Prix-weekend ? Daar maakt Van Overdijk zich niet druk over. "De teams zullen het simpelweg moeten doen met de ruimte die er is. We hadden er uiteraard al rekening mee gehouden qua tekeningen. Vanaf november gaan we bovendien ook kijken of er binnen onze hekken nog ruimte kan worden gewonnen, maar de Formule 1-teams weten dat ze hun allergrootste motorhomes niet mee kunnen nemen naar Zandvoort." Luister nu de Formule 1-podcast van RacingNews365. Tim Coronel, Jeroen van Inkel en Joe van Burik blikken vooruit op de Grand Prix van Singapore.
Meest gelezen