De nieuwe Red Bull RB14 is meer dan een evolutie van zijn voorganger. Het ontwerpteam heeft zich flink uitgeleefd en de RB14 verschilt op diverse punten van zijn voorganger de RB13.
Als we de auto's aan elkaar spiegelen dan worden de eerste verschillen als snel duidelijk. De haaienvin is verleden tijd en de Halo valt direct op. Vanuit het zijaanzicht valt ook het aantal vanes op bij de sidepods. De achtervleugel oogt nog bijna identiek aan de versie van 2017, maar de verwachting is dat deze de komende weken nog gaat wijzigen.
Schuin van voren zien we nog meer verschillen. De voorvleugel die nu gebruikt wordt werd eind 2017 getest door het team. De resultaten hiervan waren zeer positief. Direct in het oog springt ook de voorwielophanging. Deze is veel hoger geplaatst, waarbij de wishbones een aerodynamische vorm hebben.
De eerder genoemde voorvleugel en ophanging vallen ook direct op bij het vooraanzicht. Verder zien we een duidelijk verschil bij de sidepods. Red Bull volgt hier meer de lijn van Ferrari, met de hoge en kleine sidepods. Rondom de sidepods zijn volop elementen geplaatst, in lijn met Mercedes en Ferrari vorig seizoen.
Meest gelezen