Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden
Visa Cash App RB

Verklapt AlphaTauri al de nieuwe teamnaam?

Wat de nieuwe teamnaam van AlphaTauri wordt, is nog altijd in nevelen gehuld. Maar heeft het team nu zelf al de naam per ongeluk bekendgemaakt?

Ricciardo Mexico
Artikel
Naar nieuwsoverzicht © XPBimages

Dat Daniel Ricciardo en Yuki Tsunoda dit seizoen met een andere sponsor en een andere teamnaam dan AlphaTauri gaan rondrijden in de Formule 1, dat was vorig jaar al duidelijk. Het Italiaanse kledingmerk was sinds 2019 de naamgever van het team dat eerder als Toro Rosso door het leven ging en waar rijders als Sebastian Vettel, Max Verstappen en Daniel Ricciardo hun eerste stappen in de Formule 1 zetten.

Medio 2023 kon Red Bull, het moederbedrijf van AlphaTauri al op zoek naar een nieuwe sponsor en tevens naamgever voor het tweede team. Onder meer Hugo Boss was in de race om hoofdsponsor te worden van het in Italië gevestigde Formule 1-team, maar het befaamde kledingmerk zal naar alle waarschijnlijkheid 'slechts' een normale sponsor worden van het team.

Via het Instagram-account van AlphaTauri lijkt er nu toch al een tipje van de sluier te zijn gegeven over de nieuwe teamnaam. Want gisteravond veranderde de naam - voor een korte periode - in Visa Cash App. Inmiddels is het complete Instagram-account offline gehaald. Iets lijkt er dus nog niet helemaal concreet te zijn in de deal, óf de marketingafdeling maakt er gewoon een potje van...

Nieuwe identiteit

De nieuwe CEO van het nog AlphaTauri hetende team verklaarde eerder al dat zijn team een nieuwe identiteit moet gaan creëren en dat de banden met Red Bull zullen worden aangehaald. "Het vertrek van AlphaTauri zorgde dus voor een hele nieuwe discussie. Gaan we voor een nieuwe identiteit? Wij vonden dat extreem belangrijk, want de sport is booming, dus de fans moeten een gevoel krijgen bij het team. De teamnaam vernoemen naar een sponsor is niet gewenst, er moet echt een identiteit zijn, zoals we met Toro Rosso hadden", vertelde Bayer eerder aan RacingNews365.

Want alleen zo kan het team uit Faenza ook naast de baan de strijd aangaan met de andere teams, redeneert de Oostenrijkse CEO. "Het is belangrijk om zo'n identiteit te hebben, want aan de commerciële kant zijn we ook in gevecht met merken als Ferrari, Mercedes, Aston Martin, noem maar op! Daarom hadden we een goede identiteit nodig en daarom is dit proces opgestart. We willen dus een eigen identiteit hebben en sponsoren kunnen zich aan ons team koppelen als bijvoorbeeld titelsponsor, zoals je in de F1-paddock wel meer ziet", zo doelt hij op teamnamen als Mercedes AMG Petronas, Aston Martin Cognizant F1 Team, Oracle Red Bull Racing en Alfa Romeo Sauber."

Praat mee!

Viaplay
x
Verstappen Red Bull-kopstuk mysterieus over upgrade: "Interessant voor ons"