Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden
Australië

Australië

China

China

Japan

Japan

Bahrein

Bahrein

Saoedi-Arabië

Saoedi-Arabië

Miami

Miami

Emilia-Romagna

Emilia-Romagna

Monaco

Monaco

Spanje

Spanje

Canada

Canada

Oostenrijk

Oostenrijk

Groot-Brittannië

Groot-Brittannië

België GP België

Start race
00 d 06:20:57
1 NOR 1:40.562
2 PIA 1:40.647
3 LEC 1:40.900
Hongarije

Hongarije

Nederland

Nederland

Italië

Italië

Azerbeidzjan

Azerbeidzjan

Singapore

Singapore

Verenigde Staten

Verenigde Staten

Mexico

Mexico

Brazilië

Brazilië

Las Vegas

Las Vegas

Qatar

Qatar

Abu Dhabi

Abu Dhabi

Verontwaardigde Sainz geeft schuld crash aan Piastri en 'gebrek aan ervaring'

Carlos Sainz verlaat de Grand Prix van België met vijf behaalde WK-punten. Geen enkele punt daarvan is gehaald in de race op zondag, want hij kwam de eerste bocht al in contact met Oscar Piastri.

Praat mee!

  1. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_numbers/avatars_numbers_2024_mv.png

    Berry1981

    Hij had tov HAM ruimte over, dus links werd hij niet afgeknepen. Hij sneedt echt wel Piastri totaal de pas af. Waarschijnlijk verwachte Hij dat deze wel zou remmen, dus niet

    • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

      Martin Mortel

      Ik heb die 1e bocht net nog eens een keer of 5-6 terug gekeken. Sainz blokkeert zijn wielen bij het aanremmen, foutje. Aan de buitenkant zit Lewis op ongeveer gelijke hoogte met Sianz en die stuurt naar binnen. Sainz moet mee naar binnen anders raakt hij Lewis en zit bij de Apex helemaal op de kerbs. Daar past Piasty echt niet mee tussen. Ik denk dus net als Johnsons dat Piastry van zijn gas af had gemoeten daar op dat moment en op die plek.

  2. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_helmets/avatars_helmets_2024_mv.png

    LikkieNauda

    Totale onzin van Sainz. Hij was degene die zijn voorwielen volledig blokkeerde bij het aanremmen en vervolgens vol instuurt naar de apex terwijl Piastri al half naast hem zat en dus ook al niet meer kon "terugkrabbelen". 100% Sainz zijn schuld, maar wel sneu dat hij daarmee ook Piastri's race verpestte. Maar goed aan de andere kant wel een wijze les voor Piastri dat je door het kiezen van de binnenkant van bocht 1 op Spa slachtoffer kan worden van dergelijke acties (heeft Max ook ooit moeten leren).

    • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

      Johnson John

      sainz moest wel insturen, aan de buitenkant van hem zat ook al iemand. piastri had niet aan die binnenkant moeten zitten, is een volkomen onlogische plaats met zo'n scherpe bocht.

      • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_profiles/avatars_profiles_2024_yt.png

        S800S2000nsx

        Is verre van onlogisch voor een 1ste bocht na de start, je doet dan geen deuren dicht.... zoals Hamilton op Alonso verleden jaar

      • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_numbers/avatars_numbers_2024_gz.png

        CHV3

        Piastri had niet moeten... ja maar hij deed het wel (en terecht hij mag als rookie best zijn plaatsje opeisen)... en Sainz had meer dan ruimte genoeg om hem door te laten maar sloot zelf de deur... gevolg... out Piastri (jammer) en out Sainz (niet meer dan gerechtvaardigd).

        Dit bericht is aangepast op:

  3. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_numbers/avatars_numbers_2024_mv.png

    RSCS

    Vervelende reactie van Sainz. Hij was voor 99% veroorzaker van het incident. Dit typeert zijn onkunde die hij al het hele seizoen tentoonspreidt. Helaas coureur van “net niet” die nu zeer makkelijk overgaat naar de fase de schuld neer te leggen bij anderen

    Dit bericht is aangepast op:

  4. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

    abaveld1541968442

    Nee nee Sainz hier zat jij helemaal fout Piastri kon geen kant op! Dus houdt op met dat ongenuanceerde geleuter.

  5. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

    mvan-essen1532715025

    Slaat nergens op, heeft het aan zichzelf te danken, Hij geeft zelf aan dag hij wist dat Piastri daar aan de binnenkant zat. Dan moet hij niet insturen. Hij heeft de race voor beiden verpest

    • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

      Martin Mortel

      De vraag is of Lewis dan ook niet had ingestuurd want die zat pal naast Sainz en stuurde ook naar binnen.

  6. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_numbers/avatars_numbers_2024_mv.png

    Vince Nzo

    Die Ferrari boys beschuldigen graag een ander. Piastri kon hier niks aan doen, hij kan moeilijk in het niets verdwijnen. Het was niets meer dan een inshident in de race.

  7. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

    Stefke Govers

    sainz had naar buiten moeten uitwijken na zijn rem fout, ipv naar binnen sturen hij weet na al die jaren aan ervaring dat er iemand langs hem zou zitten aan de binnenkant. wees een echte vent en zeeg gewoon sorry mijn fout ik blokkeerde stuurde in maar daar was geen plek. sorry piastri 100% mijn fout. dan had hij ballen gehad.

  8. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_helmets/avatars_helmets_2024_mv.png

    M.B.

    Gezien alle reacties zeg ik Sainz voor res rijder bij Mercedes...... past perfect 😇🤣😅

    • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

      69Bowtie

      Dat komt vooral omdat er minder streng gekeken wordt naar zulke dingen zo direct na de start. Dat is ook wel logisch omdat het dan vrijwel altijd een enorme chaos en drukte is in de eerste bocht ent je het geen enkele coureur echt kwalijk kan nemen dat hij iets over het hoofd ziet op dat moment. Sainz geeft, ook wel terecht, dat Piastri daar niet had moeten proberen in een gat te duiken dat zal ophouden te bestaan. Ja dat klopt maar kan je hem ook minder kwalijk nemen omdat hij minder ervaring heeft. Sainz zelf daarentegen heeft wel veel ervaring en had ook gewoon die binnenkant moeten mijden. Hij geeft zelf notabene aan dat het verleden uitwijst dat daar grote risico's liggen.

      • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_numbers/avatars_numbers_2024_gz.png

        CHV3

        Klopt helemaal... in de tweede ronde had Sainz strafpunten aan zijn broek dus hij kwam daar op dat moment goed mee weg. Beetje arrogant van Sainz als je het mij vraagt... doelbewust Piastri uitschakelen. Anderzijds staat hij onder druk omdat zijn plaats bij Ferrari ter discussie staat... dus hij wil koste wat kost scoren. En dan zal zijn Spaanse temperament hem parten spelen... heel jammer voor Piastri die dit weekend toch super goed bezig was.

  9. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_numbers/avatars_numbers_2024_mv.png

    Broodkogel

    Je moet elkaar proberen te laten leven hè? De eerste bocht is krap. Sainz zijn banden blokkeerden wat en Piastri kon haast geen kant op. Die zat al tegen de muur aan. Max ging al wijd zo volgens mij had Sainz iets ruimer door de eerste bocht gekund. Zijn reactie vind ik wat overtrokken. Beter eerst even naar jezelf kijken

  10. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_profiles/avatars_profiles_2024_mv.png

    Ceesrace

    Sains had er ook voor kunnen kiezen ,na dat hij zijn wielen blokkeerden om naar links of rechtdoor te sturen dan had hij Hamilton eraf getikt ,maar hij koos voor piastri, jammer

x
GP België Verstappen trekt eenvoudige Red Bull-conclusie na kwalificatie in België