“Het gat is wel groot, het gaat meer teamonderling", spreekt Verschoor als Racingnews365 hem naar de materie vraagt. "Behalve dan bij Ferrari en Mercedes", voegt de Utrechter er aan toe. "Er wordt bijna meer door teamgenoten gestreden, dan dat er tussen teams wordt geknokt. Kevin Magnussen weet dat vrij treffend te beschrijven door over een 'B-kampioenschap' te spreken, maar volgens mij gaat het nog verder. De coureurs kijken vooral naar hoeveel punten hun teamgenoot heeft." "Als rijders niet kunnen winnen, willen ze beter zijn dan hun teamgenoot", analyseert Verschoor. "Het is voor de kijker natuurlijk veel leuker als meerdere teams met elkaar in de slag kunnen, maar je ziet in elke klasse teams die het wel - of juist niet - voor elkaar hebben. Dat is in de Formule 3, of zelfs in de karting, ook al zo. Het hoort er in principe wel een beetje bij, maar toch mogen de onderlinge verschillen wel wat kleiner. Ook al gaan er maar een paar tienden af (het verschil tussen top en subtop, red.) dan heb je al een leuker spel." De invoering van de versimpelde voorvleugel zal volgens Verschoor bijdragen aan een spannendere Formule 1. "Ik merk in mijn eigen Formule Renault-wagen al dat de voorvleugel een enorme invloed op het rijgedrag heeft. De F1-vleugels zijn natuurlijk nóg veel complexer. Met nieuwe voorvleugels worden de gaten wellicht kleiner en de strijd spannender."
Meest gelezen