In Hongarije was het gat in de kwalificatie tussen Red Bull en Mercedes levensgroot. Ook in Oostenrijk moest Max Verstappen in droge omstandigheden een halve seconde toegeven op het Mercedes-duo. De racetrim van Red Bull lijkt echter relatief beter te zijn dan de kwalificatietrim. In de races lijkt Red Bull bovendien ook dichter op Mercedes te zitten dan tijdens de kwalificatie. Als Verstappen ten overstaan van onder meer RacingNews365 wordt gevraagd hoe het komt dat Red Bull relatief gezien dichter op Mercedes zit tijdens de race dan tijdens de kwalificatie is hij nuchter en duidelijk. "Ik denk dat we in de race nog niet hebben gezien hoe hard Mercedes kan gaan. Daarom zitten we in de race dichter op Mercedes ten opzichte van de kwalificatie." "Ze vertellen tijdens de race namelijk hun coureurs 'rijd dezelfde rondetijden als Max en spaar je banden'. En als het echt moet gaan ze gewoon een seconde harder", zo is de Red Bull-coureur realistisch. Ook zijn er toch wel wat andere factoren die een rol spelen, denkt Verstappen. "Je moet natuurlijk ook constant zijn in de race, je moet de banden heel houden ik denk dat wij over het algemeen natuurlijk wel goed zijn met de strategie ten opzichte van andere teams, dus daar maken wij natuurlijk wel het verschil mee. En over het algemeen is iedereen op zaterdag natuurlijk wel in staat om een rondje hard te rijden", aldus de Nederlander. Met medewerking van Dieter Rencken . Weet Red Bull haar vorm te hervinden of domineert Mercedes ook dit weekend op Silverstone? En weten Alexander Albon en Ferrari zich te bevrijden van de druk? Tom Coronel, Ruud Dimmers en host Thomas van Groningen blikken vooruit in de RN365 F1-podcast, die hieronder te beluisteren is.
Meest gelezen