Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Verstappen beklinkt deal met Nederlandse multinational Heineken

Max Verstappen slaat de handen ineen met de Nederlandse multinational Heineken. Hij wordt ambassadeur van Heineken 0.0.

We zagen de logo's van Heineken 0.0 al prijken op de helm van Max Verstappen toen Red Bull het team voor 2023 presenteerde. Vandaag (maandag) is een deal met de Nederlandse multinational officieel bekendgemaakt. Verstappen wordt ambassadeur van Heineken 0.0, een rol waarin hij samen met Heineken verantwoord alcohol gebruik wil stimuleren. Binnen de samenwerking worden meerdere initiatieven uitgerold, waaronder 'Player 0.0', een racegame. De winnaars mogen het vervolgens volgens het persbericht opnemen tegen de beste coureurs ter wereld. Verstappen zal tevens een rol vertolken in de campagne 'When You Drink, Never Drive', een campagne die al sinds 2016 loopt. Verstappen is gelukkig met de deal: "Het is heel bijzonder om als Nederlander samen te werken met zo’n iconisch Nederlands merk als Heineken. Mensen die mij kennen weten dat ik erg gefocust ben op het voorkomen van fouten", aldus de F1-wereldkampioen. "Daarom vind ik het geweldig om deel uit te maken van de 'When You Drive, Never Drink' campagne om mensen op die manier meer bewust te maken van verantwoord alcoholgebruik." Ook de idee van de racegame spreekt hem natúúrlijk aan: "Omdat ik zelf een fervent gamer en gepassioneerd simracer ben, vind ik het daarnaast prachtig om een rol te spelen in het nieuwe game-initiatief dat Player 0.0 heet."

Oók een deal met Red Bull Racing

Heineken slaat echter niet alleen de handen ineen met Verstappen, maar ook met Red Bull. Hierbij staat volgens het biermerk 'entertainment op wereldklasse en de ultieme ervaring voor fans' centraal. Fans kunnen dan ook diverse campagnes van de beide partijen verwachten. Namens Heineken is het Bram Westenbrink die zich zeer gelukkig toont met de handtekening van de tweevoudig wereldkampioen: "We zijn ongelooflijk enthousiast om niet alleen samen te werken met de huidige wereldkampioen, maar ook met het team Oracle Red Bull Racing. Max is een Nederlands en wereldwijd icoon. Hij is de perfecte ambassadeur voor Heineken 0.0; zijn passie op en naast de track - in de simrace community met Player 0.0 – draagt enorm bij aan onze boodschap van verantwoord alcoholgebruik verder te verspreiden."

Viaplay
x
2026 Red Bull deelt heuglijk nieuws over gloednieuwe windtunnel