Het raceweekend in Hongarije was er een om niet snel te vergeten, maar Max Verstappen zal dat wel willen doen. Hij sloeg al op zijn stuur na de kwalificatie, waar hij 46 duizendsten tekort kwam voor poleposition. In de race dacht hij vervolgens in de eerste bocht de tweede plek over te nemen van Lando Norris, maar die positie moest hij al snel weer teruggeven.
Na de eerste serie pitstops ging het al helemaal mis voor Verstappen. Lewis Hamilton haalde hem in met een undercut en bij de tweede pitstop zat ook Charles Leclerc voor de Nederlander. Het zorgde ervoor dat Verstappen zwaar geïrriteerd op de boordradio kwam en zijn frustraties niet onder stoelen of banken stak.
Vooral zijn race-engineer Gianpiero Lambiase moest eraan geloven, want de commentaren van de Nederlander waren niet mals. Volgens Verstappen raakte hij echter niet afgeleid door alle discussies op de radio. "Natuurlijk ben ik geïrriteerd, maar ik heb me al eerder geërgerd. Soms druk je op de radiobutton om je mening te geven en dat heb ik tijdens de race gedaan", zo begint Verstappen zijn verhaal tegenover onder meer RacingNews365
"Ik hoopte dat de tweede pitstop misschien een betere call zou zijn, maar dat was niet het geval. Het geeft geen afleiding als ik aan het rijden ben. Ik ben namelijk wel geïrriteerd, maar je concentreert je ook weer op wat je moet doen. En dat is natuurlijk het controleren van de auto."
Ook interessant:
De Grand Prix van Hongarije zorgde voor flinke opschudding in de Formule 1. Een woedende Max Verstappen op de boordradio, twee McLaren-coureurs die vraagtekens hadden bij de teamorders en een touché tussen Verstappen en Lewis Hamilton. Joris Mosterdijk bespreekt alle gebeurtenissen met Ruud Dimmers en speciale gast Rudy van Buren in een gloednieuwe podcast van RacingNews365!
Bekijk je de podcast liever op YouTube? Klik dan hier.
Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!