Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden
Max Verstappen

Verstappen deelt 'simpele' conclusie over Red Bull-achilleshiel

Max Verstappen verraste vriend en vijand tijdens de kwalificatie in Miami, maar kwam er tijdens de race niet aan te pas. De Nederlander denkt zelf in ieder geval te weten waar dat aan ligt.

Verstappen Miami race
Artikel
Naar nieuwsoverzicht © Red Bull Content Pool

Max Verstappen werkte een dramatische sprintrace af in Miami, maar kwam tijdens de kwalificatie ineens als een duveltje uit een doosje tevoorschijn. Hij ging er met poleposition vandoor tijdens de kwalificatie en hoopte die om te kunnen zetten in een zege, maar dat lukte niet. Uiteindelijk viel hij net buiten het podium en moest hij dus genoegen nemen met P4. Maar hoe kan het dan toch dat het verschil tussen de kwalificatie en de race zo groot is? 

Verstappen trekt een simpele conclusie tegenover onder meer RacingNews365. "Ik denk dat het allemaal heel duidelijk is als je naar de onboards van de kwalificatie kijkt, maar in de race hoef je niet telkens voluit op de limiet te gaan. En als je banden dan iets koeler blijven, heb je natuurlijk meer grip. Zo simpel is het." Maar waarom lukt het de concurrentie dan wél? "Als we hadden geweten wat de anderen aan het doen zijn, hadden we al wel iets aangepast, denk je niet? Maar zo simpel is dat dan weer niet." 

"De kerbstones waren hier niet het grootste probleem. Maar ja, Imola is een stuk sneller. We gaan zien of we met de huidige setup de boel daar nog wat kunnen verbeteren. Het is alleen nog wat vroeg om daar conclusies over te trekken." En hoe kan het dan dat McLaren het laat liggen tijdens de kwalificaties, maar wél ijzersterk is tijdens de race? "Het gaat over het algemeen wel over de pure performance van de auto, maar McLaren heeft wat bandenmanagement betreft een voordeel. Het zal ook wel helpen als we de balansproblemen in de bochten oplossen, maar we zullen het nog steeds lastig hebben met het oververhitten." 

Verstappen denkt in ieder geval al wel te weten op welke circuits hij verder nog de meeste kans maakt. "Ik kijk wel uit naar circuits waar ik graag rijd, ja. Met het gat dat McLaren op dit moment heeft, is onze kans realistisch gezien natuurlijk klein. Maar misschien kunnen we iets op circuits waar je niet zo makkelijk in kan halen. We gaan het zien. Monaco is in het verleden bijvoorbeeld niet ons sterkste circuit geweest, maar soms komt het allemaal samen. Daar kan je alleen niet altijd vanuit gaan." 

Ook interessant:

Machteloosheid Verstappen neemt toe na nieuwe galavoorstelling McLaren

Van de geboorte van een baby tot een unsafe release met brokken en van een zinderende poleposition tot een ontluisterende race met Red Bull-protest na afloop. Het zijn belangrijke topics in de nieuwe F1-podcast van RacingNew365, dit keer met de heren Ruud Dimmers, Rudy van Buren en host Jan van der Burgt.

Bekijk de podcast liever op YouTube, dat kan natuurlijk ook, daarvoor hoef je enkel deze link te volgen.

Praat mee!

x
Breaking Zware crash eist twee levens in British Superbike, één coureur in kritieke toestand