Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Verstappen 'down to earth' na nieuwe deal Heineken: "Die houding is nodig voor succes"

Max Verstappen heeft een nieuwe deal met Heineken, het biermerk waarmee de Red Bull-coureur een gameplatform gaat opzetten. De Nederlander blijft er nuchter onder.

Max Verstappen en Heineken kondigden maandagochtend een zesjarige deal aan, waarbij de Nederlander het gezicht wordt van het 'Player 0.0' gameplatform. Het platform richt zich op de simracewereld, een wereld waarin we de Red Bull-coureur al regelmatig voorbij zien komen. Heineken en Verstappen willen samen stappen zetten in de online racewereld, zo legt de tweevoudig Formule 1-kampioen uit aan De Telegraaf . "Zelf ben ik begonnen met het echte racen, maar ik zie ook in mijn eigen simraceteam (Team Redline, red.) dat veel jongens nooit de kans hebben gekregen of zelfs nooit in een echte raceauto hebben gezeten. Terwijl ze heel goed zijn in wat ze doen." Wat gameplatform Player 0.0 precies inhoudt, dat wordt later bekendgemaakt. Wel deelt Verstappen alvast zijn enthousiasme over het nieuwe project. Ik vind het mooi om een heel platform op te bouwen. Het is belangrijk dat we nu aan de slag gaan, want ik heb het gevoel dat niemand er echt op deze manier mee bezig is. Er liggen voor ons heel veel kansen." Ook in 2023 gaat Verstappen zelf natuurlijk door met het simracen. Sterker nog: zijn motorhome tijdens de Europese races is uitgebreid met een simulator, waardoor hij gedurende het raceweekend de nodige virtuele rondjes kan maken. "Dan kan ik altijd bezig blijven, ook tijdens de F1-weekenden. En nu kan ik misschien iets langer blijven liggen in de ochtend." "Maar het gaat me vooral om de privacy. De sport wordt steeds groter en bekender. Vaak staan de fans te wachten in of voor het hotel. Nu kan ik mijn motorhome zo inlopen en valt niemand mij lastig."

Verstappen staat met beide benen op de grond

Met Heineken heeft Verstappen weer een grote deal binnengehaald. Het zal natuurlijk niemand verbazen dat een tweevoudig F1-kampioen aantrekkelijk is voor sponsorships en samenwerkingen. De Nederlander benadrukt echter wel dat hij zich niet laat leiden door al het succes. "Het moet bij mij passen voor de langere termijn", zegt hij over de nieuwe Heineken-deal. "Ik ga niet de hele tijd naar links en rechts schieten en maar pakken wat ik pakken kan. Het is heel belangrijk om down to earth te blijven. Dat heb ik altijd meegekregen sinds ik begon met racen, dat ik altijd met twee benen op de grond moet blijven staan, mezelf moet zijn en eerlijk moet blijven." "Ik denk dat die houding uiteindelijk ook meehelpt om succes te behalen. Voor sommige mensen is het misschien verleidelijk om naast je schoenen te lopen, maar ik heb daar geen last van en de juiste mensen om mij heen zullen sowieso zeggen waar het op staat."

Viaplay
x
Sponsor 'Ferrari kaapt grote sponsor Mercedes en evenaart megadeal Red Bull'