Na de Grand Prix van Japan gingen er weer beelden rond van de achtervleugel van McLaren. Het onderdeel beweegt flink op en neer tussen rechte stukken en remzones, ondanks de aangescherpte regels van de FIA. Het leidt tot vragen aan Max Verstappen in Bahrein. Hoe kijkt hij er tegenaan? Er volgt een kort maar krachtig antwoord. "Ik maak de regels niet en ik ben ook niet degene die ze handhaaft", vertelt Verstappen tegenover onder meer RacingNews365. "Veel mensen zien waarschijnlijk wat ik ook zie, maar ja... Ik weet wat er gebeurt, maar ik vind het fijner om op mijn eigen auto te focussen. Dat is het enige wat ik kan doen." Maar gaat het om een eerlijk speelveld? "Ja, toch? Iedereen zoekt altijd de grenzen op en het is aan de FIA om te bepalen wat wel en niet mag. Ik ben niet teleurgesteld over onze achtervleugel. Iedereen doet zijn best en sommige teams lezen de reglementen een beetje anders." Tot slot, wat denkt Verstappen dat er gaat gebeuren als vanaf Spanje de FIA strenger gaat toezien op flexibele voorvleugels? "Ik heb er niet naar gevraagd bij het team en denk er helemaal niet over na."
Meest gelezen
Nooit meer iets van de Formule 1 missen? Dat kan! Zet met een druk op de knop de Formule 1-kalender van 2026 in jouw agenda. Gebruik de button hieronder om hem in de agenda van je smartphone of pc te plaatsen en mis geen seconde van het nieuwe seizoen!
+ Toevoegen aan agenda + Toevoegen aan agenda
We hebben ook een versie met alleen de race en kwalificatie.
klik hier voor deze versie en meer uitleg.









