Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden
Australië

Australië

China

China

Japan

Japan

Bahrein

Bahrein

Saoedi-Arabië GP Saoedi-Arabië

Start race
04 d 15:48:12
Kwali. Kwalificatie
Race Race
Miami

Miami

Emilia-Romagna

Emilia-Romagna

Monaco

Monaco

Spanje

Spanje

Canada

Canada

Oostenrijk

Oostenrijk

Groot-Brittannië

Groot-Brittannië

België

België

Hongarije

Hongarije

Nederland

Nederland

Italië

Italië

Azerbeidzjan

Azerbeidzjan

Singapore

Singapore

Verenigde Staten

Verenigde Staten

Mexico

Mexico

Brazilië

Brazilië

Las Vegas

Las Vegas

Qatar

Qatar

Abu Dhabi

Abu Dhabi

Verstappen en Hamilton: "Zo maakten wij het verschil bij de start"

Lewis Hamilton en Max Verstappen leken in de natte openingsronden van de Grand Prix van Hongarije afkomstig van een andere planeet. De overige coureurs kwamen niet in de buurt van de snelheid die beiden aan de dag legden. De grote vraag die ons allen bezig houdt: hoe was dit nou toch mogelijk?

Lewis Hamilton en Max Verstappen waren zonder overdrijven de grote helden van de natte openingsronden in Hongarije. Beide mannen reden binnen drie rondjes acht seconden los van hun naaste belagers. Beide coureurs nemen in de persconferentie na de race graag even de tijd om dat uit te leggen. Hoe was dit snelheidsverschil met de andere 18 coureurs nou toch mogelijk? "Goede vraag!", grijnst racewinnaar Hamilton als eerste ten overstaan van onder andere RacingNews365 . "De ene keer zit je op de limiet en heeft de ander nog meer grip. En de andere keer lijkt het wel of ze allemaal zitten te slapen, of zich gewoon niet zo comfortabel voelen. Een race is geen sprint, het is een marathon, je moet echt voorzichtig zijn, voorzichtig zijn om het niet allemaal weg te gooien. Als je aan de leiding rijdt heb je geen turbulentie van de voorligger, dus het maakt het een beetje gemakkelijker." Max Verstappen, tweede aan de finish, meent dat het vooral te maken heeft met instinct. "Je kunt dit niet plannen. Elke start is anders. Omdat er aan de binnenkant van de bocht altijd een soort file ontstaat koos ik voor de buitenkant. Ik heb hier genoeg natte rondje gereden om te weten dat daar grip is en dat is gelukt. Iedereen concentreerde zich op de binnenkant, probeerde elkaar te blokkeren en ja, ik kon gewoon naar de buitenkant sturen." "Dat maakt ook je race, want als ik op de zevende plaats zou zijn gebleven, dan heb je opeens echt moeite om voorbij die auto's te komen. Dus toen ik derde lag, kon ik zien dat ik sneller was dan de Racing Point. Het was goed dat we een ronde langer wachtten voordat we op slicks overstapten, want je wilt ook weer niet te snel naar de slick gaan. Dit deed geen pijn." Met medewerking van Dieter Rencken. Was het nu wel of geen fout van Max Verstappen, Tom Coronel? Deze en andere prangende vragen worden weer uitgebreid behandeld in de nieuwe F1-podcast van RacingNews365.

x
Revanche Verstappen aast op Suzuka-achtige revanche: "Laatste push"