Max Verstappen en Sergio Perez rijden tijdens het Grand Prix-weekend van Azerbeidzjan in een iets aangepaste RB18. Red Bull heeft een aantal upgrades meegenomen naar Bakoe en pakt met deze upgrades vooral de vloer aan. Een aantal delen van de vloer worden aangepast voor onder meer betrouwbaarheid en performance. Ook krijgen Verstappen en Perez wat aanpassingen speciaal voor het stratencircuit in Azerbeidzjan. Hiervoor worden naast de typische Bakoe-achtervleugel de voorremmen aangepast om ze beter te kunnen koelen. Naast het extreem lange rechte stuk staat het stratencircuit bekend om een aantal harde remzones.
Meerdere aanpassingen bij achtervleugel
De overige topteams op de Formule 1-grid staan ook niet stil. Zo nemen ook Ferrari en Mercedes een aantal upgrades mee, deze vooral gericht op de voor- en achtervleugel. Het lange rechte stuk in Bakoe vraagt om een 'platte' achtervleugel voor hoge topsnelheid. Red Bull, Ferrari en Mercedes rijden in Bakoe met achtervleugels die veel van elkaar verschillen. Hier lees je hoe ze de strijd aangaan met de verschillende achtervleugels.
Meest gelezen