In de afbeeldingen hieronder is duidelijk te zien dat de nieuwe achtervleugel opvalt door eenvoud. Het horizontale vleugelelement ligt bijna volledig plat, een configuratie die we normaal gesproken enkel op het nog snellere Monza aantreffen. Op zoek naar meer topsnelheid moet en kan Red Bull echter een gokje wagen. Het chassis van de RB14 is zeer sterk, waardoor Red Bull aan neerwaartse kracht in durft te leveren om het gemis aan pk's van de Renault-krachtbron te compenseren.
1032615585136472064
Detalles del ala posterior d Red Bull. No es ala.. 😂 😂 pic.twitter.com/DpwmySGhck — Albert Fabrega (@AlbertFabrega) August 23, 2018
Naast een nieuwe achtervleugel neemt Red Bull ook een stel nieuwe voorvleugels mee naar Spa-Francorchamps (zie hieronder). In België zullen beide configuraties geëvalueerd worden, zeker ook met het oog op de Grand Prix van Italië van volgende week.
1032620575708143617
Diferentes configuraciones en aero en varuis equipos. Evaluación para Spa con la mirada puesta en Monza. También en ala delantera para mantener balance aero. pic.twitter.com/upZoQheFsc — Albert Fabrega (@AlbertFabrega) August 23, 2018
Na een blik te hebben geworpen op de voor- en achtervleugels willen we je ook een betere blik op de nieuwe spiegels van Red Bull niet onthouden. Het stukje aerodynamisch vernuft, waarbij de de lucht dóór de spiegels de goede kant op wordt geleid, lijkt bijna één op één te zijn overgenomen van Ferrari. Zusterteam Toro Rosso ging Red Bull eerder al voor in het betere kopieerwerk.
1032612306692263936
Detalles d los nuevos espejos abiertos d Red Bull tipo Ferrari. pic.twitter.com/l3JDnquGTm — Albert Fabrega (@AlbertFabrega) August 23, 2018
Meest gelezen