Max Verstappen was pislink toen hij uit zijn gecrashte Red Bull stapte. Een ferme trap tegen het kapotte achterwiel zei genoeg. De Nederlander beet echter lange tijd op zijn lip in de persmomenten. Zijn woorden kiest hij anno 2021 zorgvuldiger, maar de boodschap aan het adres van bandenleverancier Pirelli is niet minder duidelijk. "Dit is levensgevaarlijk. Je kan op die plek ook naar links vliegen, waar de muur in een andere hoek staat. Of even verderop waar je nog harder gaat. Ik reed nu al zo'n 305 kilometer per uur", blikt hij met De Telegraaf terug op zijn crash. "Ik voelde tot dat moment helemaal niets geks, dat is vreemd. Pirelli zal wel zeggen dat het met brokstukken te maken heeft. We krijgen daar toch nooit het complete antwoord op." Verstappen tast in het duister over de oorzaak en gelooft niet in de theorie dat hij over een brokstuk reed: "Na de crash van Stroll lag er natuurlijk rommel op de baan, maar iedereen reed diezelfde lijn alweer na een paar ronden. Dan moeten de brokstukken op een gegeven moment wel weg zijn." Voor Verstappen betekende het zijn tweede klapband in korte tijd. Vorig jaar klapte een achterband tijdens de GP op Imola, terwijl hij de tweede plaats eenvoudig in handen had. Pirelli kende in 2020 bovendien grote problemen tijdens de Grand Prix op Silverstone, waarbij diverse coureurs - waaronder beide Mercedessen, lekke banden opliepen in de slotfase van de race.
Meest gelezen