Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Verstappen gaf Horner én Marko een enorme hartverzakking in Imola

Net als bij waarschijnlijk veel Nederlandse Formule 1-fans het geval was, ging zondag ook de hartslag van Helmut Marko even door het dak toen Max Verstappen bij de herstart tijdens de Grand Prix van Emilia-Romagna bijna van de baan spinde. De Red Bull-adviseur kan er gelukkig daags na de race wel om lachen.

Bij het opwarmen van de banden ging het voor Max Verstappen afgelopen zondag bijna goed mis. De race ging na de code roodsituatie (veroorzaakt door de crash tussen Valtteri Bottas en George Russell) weer rollend van start, maar de Red Bull-coureur leek iets te enthousiast zijn banden op te willen warmen. Het leverde hem bijna een fatale spin op, ware het niet dat hij zijn auto nog maar net weer goed de baan op kreeg. Christian Horner zal al met de handen in het haar. Als hij in gesprek met onder meer RacingNews365 gevraagd wordt naar zijn reactie gedurende het moment van de Nederlander, is hij eerlijk. "Ik denk niet dat wat ik dacht printbaar is", zo lacht hij. "Je kan het niet geloven en je denkt 'neeee', maar Max wist zich te redden en bleef rustig." Ook het hart van Helmut Marko stond even stil. "Godzijdank duurde het maar kort", zegt Marko lachend tegen het Oostenrijkse Servus TV . "Ik wist even niet of hij 'm nou nog recht kreeg. Het was echt, echt op het randje. Toen hij weer rustig verder reed, kon ik pas weer kalmeren." Verstappen finishte de race uiteindelijk 'gewoon' als eerste met een straatlengte voorsprong op nummer twee Lewis Hamilton van Mercedes. Toch denkt Marko niet dat Red Bull over het hele weekend de betere was. "Ik denk dat Mercedes in Imola de snellere auto had. Over de hele race gezien dan, over een enkel rondje waren wij sneller", meent de Oostenrijker. "Maar dat heeft vooral te maken met de lagere temperaturen (in vergelijking met Bahrein, red.). En het bandenmanagement van het Mercedes-chassis is momenteel iets beter."

Viaplay
x
Topontwerper 'Newey verlaat Red Bull Racing aan het einde van het seizoen'