Max Verstappen en Red Bull willen zich dit weekend in Frankrijk revancheren voor de wat mindere race in Oostenrijk. Daar ging het tijdens de wedstrijd mis met de banden. Deze sleten te snel, mede doordat de afstelling van de RB18 niet in orde was. Verstappen verloor over het gehele weekend desondanks slechts vijf punten. Op Paul Ricard trainde Charles Leclerc zich naar de pole, maar Verstappen hoopt op de goede racepace van zijn Red Bull. De problemen van vorig GP-weekend lijken te zijn verholpen. "Hier rijden we ook met een andere achtervleugel en hebben we ervoor gekozen om snel te zijn op de rechte stukken. In Oostenrijk waren we ongeveer net zo snel (als Ferrari, red.), maar hier is dat wel een duidelijk verschil", vertelt Verstappen in gesprek met onder meer RacingNews365. "We hebben een andere keuze gemaakt wat betreft de manier waarop wij denken dat we snel moeten zijn tijdens de wedstrijd." Op de rechte stukken wint de Red Bull enkele tienden per ronde en mocht de bandenslijtage onder controle blijven, dan moet dit Verstappen in staat stellen om Leclerc aan te vallen. Althans, dat is de gedachte van Red Bull.
Verstappen geloof niet in momentum
Nadat Ferrari in Oostenrijk sneller was en het voor de tweede race op rij zegevierde, hebben de Italianen volgens velen het 'momentum'. De Nederlander wil daar niets van weten. "Ik geloof niet zo in momentum. Je moet het altijd laten zien. Natuurlijk kan het ene circuit de auto iets beter liggen dan het andere. Maar als je momentum hebt en de motor knalt dan heb je weer geen momentum", verwijst Verstappen naar de ploffende Ferrari-motor van Sainz in Oostenrijk. De Spanjaard moet dit weekend na een gridstraf achteraan starten en ziet daarmee eigenlijk twee kansen op een topklassering vervliegen. "Ik geloof daar niet zo in, je moet gewoon stappen blijven maken. Niemand zit stil, daarom geloof ik niet in momentum. Als je één upgrade meeneemt die werkt, dan ben je gelijk een stuk sneller. We moeten ons daarop blijven focussen en goede onderdelen mee blijven nemen voor de auto."
Meest gelezen