Welkom bij RacingNews365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RacingNews365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
Meld je aan
Max Verstappen

Verstappen gematigd enthousiast over nieuwe generatie F1-bolides

Max Verstappen merkt dat het met de nieuwe generatie Formule 1-bolides iets makkelijker is geworden om andere coureurs te volgen, maar er zijn volgens de Nederlander nog een aantal grote verbeterpunten.

Verstappen Leclerc
Artikel
Naar nieuwsoverzicht © XPBimages

Sinds het huidige Formule 1-seizoen rijden de coureurs met een compleet nieuwe auto, waarbij het beter kunnen volgen en het makkelijker kunnen plaatsen van een inhaalactie het hoofddoel was. Max Verstappen blikt na de eerste seizoenshelft terug op het racen en zegt dat er wel degelijk grote verschillen zijn.

Toch is hij nog niet helemaal tevreden, want de zware bolides zijn niet altijd even fijn. "Ik denk dat we elkaar beter kunnen volgen, dus dat is positief, maar het gewicht van de auto's... ze zijn extreem zwaar", zegt hij voor de microfoon van onder andere RacingNews365. "Dat is niet zo goed en ik zie hier geen snelle oplossing voor."

Anno 2022 hebben de F1-bolides een minimumgewicht van 798 kilo. Ter vergelijking: twintig jaar geleden wogen de auto's nog zo'n 600 kilo.

Verstappen: "Er moet nog het een en ander veranderen"

Het gewicht blijft iets waar Verstappen ontevreden over is, maar over het algemeen ziet hij dat de F1 een stap in de goede richting heeft gezet. "Het volgen is dit jaar wat beter geworden. Het is natuurlijk lastig om in te schatten hoe veel beter het precies is, maar we hebben in ieder geval betere kansen om te racen."

"Aan de andere kant is het op sommige circuits nog steeds erg lastig om elkaar te volgen", voegt de Red Bull-rijder daar nog wel aan toe. "Dat gebeurt ook doordat de banden oververhitten, en dat soort dingen. Er moet dus nog naar het een en ander worden gekeken."

Ook interessant:

Weergaloze Verstappen heeft Leclerc bijna op de knieën

Wat een race! In de nieuwste RN365-podcast blikken Tom Coronel, Ruud Dimmers en host Joris Mosterdijk terug op de knotsgekke GP van Hongarije, met het falende Ferrari en de schitterende Verstappen en meer als onderwerpen. Beluister 'm snel!

6 reacties

Viaplay
x
Interview Salo: "Dit is het belangrijkste verschil tussen Verstappen en Leclerc"