Welkom bij RacingNews365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RacingNews365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
Meld je aan
Max Verstappen

Verstappen haalt schouders op na zien bijzondere nieuwe Mercedes-bolide

Links en rechts waren er gefronste wenkbrauwen te spotten in de Formule 1-paddock toen Mercedes deze ochtend haar nieuwe bolide toonde, maar Max Verstappen was als een van de weinigen totaal niet onder de indruk. Red Bull moet gewoon naar zichzelf kijken, is zijn oordeel.

Mercedes kwam op donderdagochtend met een bijzonder concept op de proppen toen men haar W13 voor het eerst sinds de testdagen in Barcelona toonde. Lewis Hamilton mocht vier uur lang de bolide aan de tand voelen, terwijl teamgenoot George Russell toekeek vanuit de garage. In gesprek met onder meer RacingNews365 geeft hij zijn mening over zijn nieuwste Mercedes-speeltje.

"Het ziet er heel interessant uit. Het draait er echter niet om hoe het er uit ziet, maar hoe snel de auto is. De auto is wat mensen opgevallen en ik ben persoonlijk in ieder geval trots dat ik deel uitmaak van het team dat zo innoveert. Er zitten bloed, zweet en tranen in deze auto en het is spectaculair dat het hen zo goed is gelukt. Maar zoals ik al zei, het maakt niet uit hoe het eruit ziet, we moeten zorgen dat de auto snel is op het circuit", aldus George.

Wat wil Mercedes dan bereiken met dit nieuwe concept, is de vraag. "We willen meer downforce, dat is het doel op dit moment. De ontwikkelingssnelheid ligt heel hoog voor alle teams en ik denk dat we dit seizoen een constante evolutie zullen zien. Als je kijkt naar de verschillende auto's, dan zie je drastische verschillen. Dat is mooi om te zien en dat is waar F1 om draait."

Verstappen haalt schouders op

Vanuit de Red Bull-garage was het Max Verstappen die toekeek tijdens de ochtendsessie. De Nederlander komt deze donderdag niet in actie en zal pas op vrijdag achter het stuur van de RB18 plaatsnemen. Gevraagd naar de nieuwe Mercedes-bolide haalt Max zijn schouders op.

"Ik maak me geen zorgen over het nieuwe concept. We kunnen alleen naar onszelf kijken. Dit heb ik al heel vaak gezegd vorig jaar en dat moeten we ook dit jaar doen. Ook al zien de auto's er allemaal wat anders uit, we moeten allemaal nog veel leren. Er zijn nog veel onbekende factoren, dus ik maak me echt totaal geen zorgen."

			© Mercedes
	© Mercedes

Russell: "Ferrari lijkt het sterkst"

Als Russell de suggestie krijgt voorgeschoteld dat Mercedes nu het team to beat is, wuift hij dat weg. Volgens de Brit is er niemand die duidelijk in het voordeel is, al ziet Ferrari er wel sterk uit.

"Ik denk niet dat er iemand een voordeel heeft op dit moment. Bij Red Bull komen er nog nieuwe onderdelen aan en Ferrari ziet er globaal gesproken het sterkst uit. In elke low fuel run, maar ook achtereenvolgende ronden zien ze er heel anders uit. Hun sidepods zijn ook weer totaal anders dan die van ons en die van Red Bull. We gaan het volgende week dan ook zien", zo doelt hij tot slot op het eerste GP-weekend in Bahrein.

Ook interessant:

Verstappen en Red Bull hebben de Formule 1 veranderd

Natuurlijk gaat het in de nieuwe RN365-podcast over het ontslag van Mazepin en het nieuwe contract van Verstappen. Luister nu de podcast met Tom Coronel, Ruud Dimmers en host Joris Mosterdijk.

Formule 1 wintertest Bahrein 2022 RN365 Nieuwsdossier

9 reacties

RN365 Special
Is deze wiskundige formule het geheim van Red Bull-topontwerper Adrian Newey?

Het is één van de meest besproken topics in de Formule 1 van dit seizoen: porpoising. Heeft Red Bull-topontwerper Adrian Newey de juiste formule gevonden om het probleem in kaart te brengen en daarnaar te handelen?

Lees meer
Viaplay
x
Formule 1-podcast Nog volop werk aan de winkel voor Verstappen en Red Bull