Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
vr 03 jul - zo 05 jul
  • 1 BOT LAP 71
  • 2 LEC + 2.700
  • 3 NOR + 5.491
aut
vr 10 jul - zo 12 jul
  • 1 HAM LAP 71
  • 2 BOT + 13.719
  • 3 VER + 33.698
aut
hun
vr 17 jul - zo 19 jul

F1-stand

  • 1 BOT 43
  • 2 HAM 37
  • 3 NOR 26
VT1 vr 17 jul 11:00 12:30
VT2 vr 17 jul 15:00 16:30
VT3 za 18 jul 12:00 13:00
Quali za 18 jul 15:00 16:00
Race zo 19 jul 15:10 17:10
aut
gbr
vr 31 jul - zo 02 aug
Quali za 01 aug 16:00 17:00
Race zo 02 aug 16:10 18:10
hun
gbr
vr 07 aug - zo 09 aug
Quali za 08 aug 16:00 17:00
Race zo 09 aug 16:10 18:10
gbr
esp
vr 14 aug - zo 16 aug
Quali za 15 aug 15:00 16:00
Race zo 16 aug 15:10 17:10
gbr
bel
vr 28 aug - zo 30 aug
Quali za 29 aug 15:00 16:00
Race zo 30 aug 15:10 17:10
esp
ita
vr 04 sep - zo 06 sep
Quali za 05 sep 15:00 16:00
Race zo 06 sep 15:10 17:10
bel
ita
vr 11 sep - zo 13 sep
Quali za 12 sep 15:00 16:00
Race zo 13 sep 15:10 17:10
ita
rus
vr 25 sep - zo 27 sep
Quali za 26 sep 14:00 15:00
Race zo 27 sep 13:10 15:10
ita
Start GP Hongarije
Dagen
Uur
Min.
Sec.
Max Verstappen

"Verstappen had in Hongarije gewoon niet kunnen winnen"

De afgelopen Formule 1-race op de Hungaroring leverde een ware thriller op tussen Max Verstappen en Lewis Hamilton. De Brit won mede door een onverwachte extra pitstop en volgens technisch F1-expert Rob Smedley had de Nederlander daar nooit een vuist tegen kunnen maken.

Artikel
Naar nieuwsoverzicht © Getty Images/Red Bull Contentpool

Rob Smedley, voormalig race-engineer bij Ferrari en technisch kopstuk bij Williams, analyseert de wedstrijd vanuit zijn eigen perspectief op de website van de Formule 1 - waarvoor hij nu werkt als technisch adviseur.

"Als Red Bull een pitstop had gemaakt na Lewis Hamilton, was Max Verstappen achter hem gekomen door de undercut. Lewis had iets meer dan een seconde achterstand toen hij naar binnen ging en was daarvoor al een halve seconde per rondje sneller dan Max. Max reed toen op twintig ronden oude banden, versus de nieuwe die Lewis net had gehaald - die hem nog eens een seconde per ronde sneller maakten", aldus Smedley.

"De ruwe optelsom betekent dat Lewis sowieso voor Max zou rijden als Red Bull hem ook een stop had laten maken. Dus deed Max' team het enige juiste wat mogelijk was, anders wisten ze dat hij sowieso tweede zou worden. Nu probeerden ze hem nog zo lang mogelijk aan de leiding te houden."

De Brit, die op internet ooit faam vergaarde met zijn uitspraak "Felipe baby, stay cool!" als race-engineer van Felipe Massa, meent dat Hamilton zo altijd al in het voordeel was: "Lewis ging gewoon wat sneller op de harde band én had de luxe van een gratis pitstop. Alle kaarten waren in zijn voordeel, waardoor Red Bull eigenlijk niks anders kon doen."

15 reacties

    Coronel "Gevecht Hamilton en Verstappen is geen eerlijke strijd"