Gedurende de periode waar Max Verstappen rondreed met een Renault-krachtbron achterin zijn Red Bull-bolide, uitte hij zich regelmatig kritisch over de samenwerking met de Fransen. De motor was te sloom en te onbetrouwbaar. Zijn Oostenrijkse werkgever was het daar blijkbaar mee eens, want vorig jaar besloot Red Bull vanaf 2019 over te stappen naar Honda-motoren. Die samenwerking werkt verloopt vooralsnog prima en stukken beter dan die met Renault, zo vertelt Verstappen tegenover De Telegraaf : "Dit seizoen heb ik nog geen enkele keer met mijn vuist op tafel hoeven slaan. De mensen van Honda komen juist regelmatig naar me toe en vertellen me dat ook zij meer en beter willen." Vergeleken met de samenwerking met Renault is dat volgens de Nederlander wel anders: "De mentaliteit van Honda verschilt vergeleken met onze vorige motorleverancier enorm, maar dat is juist alleen maar positief om te zien." Ondanks het feit dat er genoeg culturele verschillen tussen de twee samenwerkende partijen zijn, verloopt de communicatie volgens de Red Bull-coureur zonder problemen: "Het is één grote mix van verschillende culturen. De man die namens Red Bull de samenwerking met Honda leidt, is Amerikaans, terwijl er bij Honda behalve Japanners ook veel Engelsen werkzaam zijn." "Met Honda bazen Toyoharu Tanabe en Masashi Yamamoto kan ik ook prima overweg en zeker na het boeken van twee overwinningen zijn ze beiden heel relaxed. Natuurlijk zijn er enkele culturele verschillen, maar naar verloop van tijd wen je daar aan. Uiteindelijk heeft iedereen binnen Red Bull en Honda hetzelfde doel: winnen. Dan spreek je al snel dezelfde taal", aldus een enthousiaste Verstappen.
Meest gelezen