Vier races, drie overwinningen. Max Verstappen is goed aan 2024 begonnen. De uitvalbeurt tijdens de Grand Prix van Australië was het enige smetje op zijn seizoen tot dusver, maar verder loopt alles op rolletjes. De Nederlander reist dan dus ook als topfavoriet af naar China, waar voor het eerst sinds 2019 weer een Grand Prix wordt georganiseerd. En dat zorgt, mede door het sprintformat, voor onzekerheid, ook bij Verstappen.
"Met de nieuwe auto's betreden we een beetje het onbekende", vertelt Verstappen tegenover onder meer RacingNews365. "Het lijkt erop dat ze het circuit geverfd hebben en er geen nieuw asfalt ligt. Ik weet niet wat dat met de grip van de baan doet, dus daar moeten we bovenop zitten. Het is hetzelfde voor iedereen. Hopelijk werken we een goede eerste vrije training af en hoeven we niet te veel te finetunen aan de auto. Dat zou al heel erg helpen."
Graining kan, net als in Australië, een rol gaan spelen en laat dat nou net iets zijn waar Red Bull last van had. Maakt Verstappen zich zorgen? "In Australië waren de vrijdag en de zaterdagochtend niet ideaal. Daarna hebben we de auto aangepast en dat voelde beter aan. Helaas kon ik dat niet laten zien. Ik denk ook dat we in Australië meer snelle bochten hadden en hier zijn er meer bochten op lage snelheid. Het is anders, denk ik. We moeten het afwachten."
Verstappen won nog nooit in China. Zorgt dat voor extra druk? "De benadering is altijd hetzelfde. Ik wil overal winnen en we zijn hier een paar jaar niet geweest. Ik focus me niet echt op het moeten winnen, ik wíl gewoon winnen."
Bij winst van Verstappen of een andere favoriet in Australië, pak je bij Unibet maar liefst 50x je inzet.
Voorwaarden van toepassing, alleen geldig voor nieuwe spelers van 24 jaar en ouder. Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+
Win 50 keer jouw inzet!Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!
Peet Bekkers
Het zal voor iedereen een groot vraagteken zijn lijkt me, bovendien las ik ergens dat bepaalde delen van het circuit niet nieuw geasfalteerd is maar enkel een laag teer of zoiets erover heen is `gespoten` ....ben benieuwd hoe de auto`s daarop reageren..temeer omdat er een hele grote kans op regen is. Ik snap dan ook niet dat de FIA en FOM dit goedgekeurd hebben, F1 circuits moeten namelijk aan de strengste FIA eisen voldoen.
Cleanprof1
Money, money, money. Dat is de reden
Peet Bekkers
Denk het ook, maar des te stuitender dat mogelijk een gevaarlijk wegdek toch er doorheen komt, temeer ivm de nieuwe generatie groundeffect cars.
Hugh Nique
Vettel zei het al: Max voelt zich comfortabel in het oncomfortabele. Dus die race in China lijkt misschien moeilijk maar word een makkie.
Peet Bekkers
Tis nooit gemakkelijk...hoe gemakkelijk Max het ook doet lijken.
Dit bericht is aangepast op:
F1rst
Het grote voordeel van dit sprintweekend tov vorig jaar is de mogelijkheid om te sleutelen na de sprintrace, waardoor de afstelling voor de Q en hoofdrace beter kan met de informatie die tijdens SQ en Sprintrace is verkregen. Informatie onder druk verkregen. De andere teams hebben dat natuurlijk hetzelfde, maar de setup kan optimaal. Daarbij verwacht ik dat RB als favoriet deze rol waar maakt.
Dit bericht is aangepast op: