In China gaat het veelvuldig over flexibele achtervleugels en een nieuwe, controversiële regelwijziging van de FIA. Vanaf aankomend weekend wordt er namelijk strenger toegezien op mini-DRS, een fenomeen dat volgens de FIA nog steeds te zien is op de auto's. De maximale grootte van de opening van de vleugel mag nu nog maar 0.5 millimeter bedragen, terwijl dat in Melbourne nog 2 millimeter was.
Als het over mini-DRS gaat, ligt McLaren meteen onder een vergrootglas. Het team gebruikte het foefje ook in 2024, maar Max Verstappen wil liever helemaal niets zeggen op de vraag of de regelwijziging McLaren gaat raken. De Nederlander houdt zijn kaken stijf op elkaar.
"Ik heb eerlijk gezegd geen idee", stelt Verstappen tegenover onder meer RacingNews365. "Ik wil er ook niet over nadenken. Je kunt erover speculeren, maar ik ben gewoon gefocust op wat ik hier met het team moet doen. Dat is het enige waar we controle over hebben."
Verstappen wil ook niet veel zeggen over uitspraken van George Russell. Hij stelde dat McLaren nu een grotere voorsprong koestert dan Red Bull ooit heeft gehad. "Ik heb altijd moeite om daar een goed antwoord op te geven. Er valt onmogelijk iets over te zeggen, tenzij je in die auto hebt gereden. McLaren is supersterk en ik heb veel respect voor wat ze hebben gedaan. Dat begon vorig jaar al en nu zijn ze heel snel en allround. Ik denk dat dat gewoon een feit is. Hoe groot het gat is, of wat dan ook, is moeilijk te zeggen."
Bij een doelpunt van Oranje tegen Spanje, pak je bij Unibet maar liefst 50x je inzet
Voorwaarden van toepassing, alleen geldig voor nieuwe spelers van 24 jaar en ouder. Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+
Win 50 keer jouw inzet!Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!