Welkom bij RacingNews365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RacingNews365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
Meld je aan
Max Verstappen

Verstappen juicht FIA-onderzoek naar vleugel Mercedes toe: "Een nóg groter effect"

Max Verstappen vindt het volkomen logisch dat als de FIA het nodig achtte de achtervleugel van Red Bull onder de loep te nemen, dat men nu met eenzelfde kritische blik naar de voorvleugel van Mercedes kijkt.

Verstappen Perez Oostenrijk
Artikel
Naar nieuwsoverzicht © Getty Images/Red Bull Contentpool

Waar er enkele Grands Prix geleden een uitgebreide focus was op de al dan niet te flexibele achtervleugel van Red Bull, zelfs met regelwijzigingen tot gevolg, zou de FIA nu onderzoek doen naar de voorvleugel van Mercedes. Max Verstappen kan niet anders dan dat als een volkomen logisch iets zien.

Gevraagd of Verstappen tevreden is met hoe achtervleugel kwestie is afgehandeld, en of hij denkt dat de voorvleugel van de Mercedes illegaal is, antwoordt hij ten overstaan van onder andere RacingNews365 als volgt: "Ik denk dat de race op Paul Ricard heeft aangetoond dat we overal goed mee zijn omgegaan. Ik denk echter ook dat als je de achtervleugel controleert, je ook naar voorvleugel moet kijken. De voorvleugel heeft immers nog een veel groter (aerodynamisch, red.) effect op de auto."

"Maar het is nu aan de FIA om dat soort controles uit de voeren. Zij hebben dat ook bij de achtervleugels gedaan, dus het is aan hen", aldus Verstappen, wiens teamgenoot Sergio Perez daar weinig aan toe te voegen heeft: "De voorvleugel is veel bepalender op een Formule 1-auto, zoals Max al zei. Dus het is aan de FIA om dat soort controles uit te voeren. En de FIA heeft alle informatie als het goed is."

Ook interessant:

De Red Bull Ring is het circuit waar de coureurs het minst lang over een rondje doen. Met slechts twee linkerbochten is dat misschien ook niet verwonderlijk. Max Verstappen won er al twee keer, in 2018 en 2019. Wat er nodig is voor een goed rondje? Rudy van Buren laat het je zien.

Geniet nog meer van jouw favoriete F1-site zonder advertenties, een exclusieve app én nog veel meer.

Check het snel!
Forbidden

Weddenschappen Max Verstappen

Unibet
Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+. Unibet Unibet

Formule 1 GP Stiermarken 2021 RN365 Nieuwsdossier

13 reacties

Viaplay
x
Breaking Alfa Romeo maakt tweede coureur voor 2023 bekend