In de openingsfase van de Britse Grand Prix was er geen vuiltje aan de lucht voor Max Verstappen. Hij was sneller onderweg dan Carlos Sainz en zette de Spanjaard onder druk. De Ferrari-coureur maakte een foutje, Verstappen profiteerde en nam de leiding over. Eenmaal aan kop liep Verstappen tegen een probleem aan. "Toen ik de leiding overnam lag er in bocht 5 een stuk carbon. Ik kon er niet meer links of rechts omheen en reed er overheen, waarbij het de hele bodem beschadigde. Het voelde als een lekke band, want opeens had ik geen balans meer en veel overstuur. De auto hobbelde ook enorm waarna we besloten om te stoppen", legt Verstappen in gesprek met onder meer RacingNews365 uit. "Naderhand had ik mijn handen vol om de auto op de baan te houden. We probeerden om een zo goed mogelijke aerodynamische balans te vinden. Het was zeer lastig, maar de zevende positie is uiteindelijk nog goed gezien de schade die ik had."
Verstappen maakte zich geen zorgen over veiligheid van auto
De auto was moeilijk te besturen, maar Verstappen vocht als een leeuw. Hij maakte zich geen seconde zorgen omtrent de veiligheid van zijn Red Bull RB18. “Het team zegt dat het safe is om te rijden, ze zullen je nooit in gevaar brengen. Ze vertelden dat het schade aan het bodywork was en we zagen hoeveel downforce we verloren.” "Dan weet je dat er schade is, maar dat is prima. Dat is anders dan dat je een beschadigde ophanging hebt of zo." Verstappen zag Charles Leclerc zes punten inlopen, terwijl teamgenoot Sergio Perez twaalf punten in wist te lopen. In het WK is zijn voorsprong op Perez nog altijd 34 punten.
Meest gelezen