In 2019 stapte Red Bull over op een nieuwe krachtbron, namelijk die van Honda, met grote successen tot gevolg. Voorheen was Honda motorleverancier van McLaren, maar dat liep niet helemaal lekker. Fernando Alonso, die toentertijd voor McLaren reed, noemde de krachtbron vanwege de gebrekkige snelheid en betrouwbaarheid toen zelfs een Formule 2-motor.
Maar met Red Bull kwamen de Japanners dus terug, en hoe! Het team wist met de Honda-krachtbron inmiddels twee coureurstitels en een constructeurstitel te winnen en daarbij nog tal van overwinningen en polepositions. De tweede coureurstitel werd uitgerekend in Japan gepakt door Max Verstappen, iets wat de Nederlander mooi vindt. Hij is erg lovend over de prestaties en vooral de werkwijze van het Honda-personeel.
"Dat het in Japan is gebeurd vind ik toch wel mooi voor Honda", begint Verstappen tegenover Viaplay. "Wat zij de afgelopen jaren hebben geleverd... Er was natuurlijk heel veel kritiek in het begin, maar uiteindelijk zie je dat de Japanners nooit opgeven. Ze werken super hard door en zijn gedisciplineerd. Dat vind ik heel bijzonder om te zien. Daar kunnen wij Europeanen best wel wat van leren. Daarom vind ik het extra mooi dat we in Japan hebben kunnen winnen."
Ook interessant:
Video: Formule 1-pitstops onder de twee seconden, mag dat wel?
Mclaren dook met een pitstop onder de twee seconden, een barrière die voor onmogelijk werd gehouden en verboden werd geacht. Maar wat zijn de regels dan wel en hoe zijn die veranderd?
Het F1-seizoen is afgelopen, maar RacingNews365 gaat volle bak door. Op 13 december kan jij aanwezig zijn bij ons live event. Een toffe F1-avond met een live F1-podcast met Tom Coronel, Ruud Dimmers en host Joris Mosterdijk! Tevens ga jij gaat ook zelf racen in een simulator! Ben je een echte kenner? Dat mag je bewijzen in de pubquiz, met toffe prijzen!
Kortom, het ideale avondje uit!
Bestel snel jouw tickets op=op