Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden
Australië

Australië

China

China

Japan

Japan

Bahrein

Bahrein

Saoedi-Arabië GP Saoedi-Arabië

Start race
04 d 20:56:12
Kwali. Kwalificatie
Race Race
Miami

Miami

Emilia-Romagna

Emilia-Romagna

Monaco

Monaco

Spanje

Spanje

Canada

Canada

Oostenrijk

Oostenrijk

Groot-Brittannië

Groot-Brittannië

België

België

Hongarije

Hongarije

Nederland

Nederland

Italië

Italië

Azerbeidzjan

Azerbeidzjan

Singapore

Singapore

Verenigde Staten

Verenigde Staten

Mexico

Mexico

Brazilië

Brazilië

Las Vegas

Las Vegas

Qatar

Qatar

Abu Dhabi

Abu Dhabi

Verstappen: "Op deze punten legt Red Bull het af tegen Mercedes"

Het team van Mercedes won de eerste vier Formule 1-races van 2020 en aan de dominantie lijkt voorlopig nog geen einde te komen. RacingNews365 vroeg Max Verstappen op welke punten zijn RB16 nou eigenlijk minder is dan de Mercedes.

Lewis Hamilton en Valtteri Bottas delen momenteel de lakens uit in de Mercedes W11 en geven Max Verstappen het nakijken. De Nederlander weet dat hij in zijn Red Bull voorlopig weinig kans maakt op de zege, maar het team werkt met man en macht om het gat naar de Duitse renstal te dichten. RacingNews365 vroeg Verstappen waar Mercedes het verschil maakt: "Op dit moment komen we best wat tekort op de rechte stukken. Ik denk dat Mercedes ook met meer vleugel reed vorig weekend. Volgens mij reden ze met de achtervleugel waarmee ze ook in Oostenrijk reden." "Ze rijden dus met best wat meer downforce dan Red Bull en nog altijd zijn ze snel op de rechte stukken. Ze doen iets slims waardoor ze nog altijd die topsnelheid te pakken hebben." Mede door de krachtigere Mercedes-motor kan het team zich deze afstelling veroorloven. De Honda-krachtbron geeft volgens diverse bronnen namelijk 25 tot 35 pk toe op de krachtbron van Mercedes. De verschillen in bochtensnelheid wisselen volgens Verstappen per type circuit, waarbij de afstelling van de auto een rol speelt. Logischerwijs voert Mercedes ook daarin de boventoon, doordat ze met meer vleugel kunnen rijden dan Red Bull. "We komen ook wat downforce tekort in de snelle bochten. In de langzame bochten op Silverstone vorig weekend ook. Het verschilt soms een beetje en ligt er ook aan hoe wij de auto afstellen qua aerodynamica. Daardoor ontstaat het verschil soms wat meer in de snelle bochten of soms in de langzamere bochten. Dat is ook afhankelijk van het circuit", legt Verstappen uit. Met medewerking van Dieter Rencken.

x
Revanche Verstappen aast op Suzuka-achtige revanche: "Laatste push"