Als het thema 'vals spel' van Ferrari in het eindejaarsinterview van Ziggo Sport met Max Verstappen aan bod komt, geeft Verstappen aan daar niet te diep op in te willen gaan: "Ik wil het niet teveel hebben over mijn uitspraken daaromtrent." "Ik denk dat het op dat moment beter was geweest als het interview in de Verenigde Staten één of twee minuten later had plaatsgevonden", vervolgt de Red Bull-coureur, waarmee hij lijkt te insinueren dat een extra momentje van bezinning op dat moment welkom was geweest. Een week eerder in Mexico nam Verstappen ook al geen blad voor de mond na de kwalificatie voor de Grand Prix van Mexico. Hij was niet van zijn gas gegaan toen Valtteri Bottas was gecrasht, iets wat hij ruiterlijk toegaf: "Daar leek het niet op, of wel?" "Dat had ik wellicht iets genuanceerder kunnen brengen", zo geeft Verstappen met de kennis van nu aan. "Maar ik was echt wel van het gas gegaan als ik had gezien dat er een gele vlag hing. Ik had echter de fysieke gele vlag gemist en het digitale systeem in de cockpit werkte niet, omdat Bottas de sensoren had meegenomen in zijn crash. Maar geel is geel, dus de straf die ik kreeg was volkomen terecht." Kan Max Verstappen volgend jaar met Red Bull een gooi doen naar de titel? Het panel van de nieuwste F1-podcast van RacingNews365, bestaande uit autocoureurs Tim en Tom Coronel evenals F1-journalist Ruud Dimmers, sluit het niet uit.
Meest gelezen