Max Verstappen wordt dit weekend in de Grand Prix van Italië sowieso drie plaatsen teruggezet op de grid. Daar kan een gridstraf bij komen als Red Bull besluit de Honda-motor van de Nederlander te wisselen. In dat geval start hij achteraan. Verstappen heeft in zijn F1-carrière enkele knappe inhaalraces gereden en de vraag van RacingNews365 voor Verstappen luidde dan ook: "Waar geef je de voorkeur aan? Een dominante overwinning van start tot finish of het rijden van een geweldige inhaalrace?" "Er kleven natuurlijk minder risico's aan een start vooraan op de grid, wat in mijn ogen beter is als je vecht om de wereldtitel. Ik vind het echter ook niet erg om me een weg naar voren knokken en zo een goed resultaat neer te zetten", aldus Verstappen, die daar wel een flinke kanttekening bij plaatst. "Vandaag de dag zijn de teams die direct achter ons staan te competitief om je werkelijk helemaal op te kunnen werken naar voren zonder de tussenkomst van bijvoorbeeld een safety car. Met deze auto's is het sowieso wat moeilijker om in te halen en je zo terug te knokken naar de eerste plaats." "Kijk maar eens naar Monza", zo onderbouwt Verstappen zijn stelling: "Normaal gesproken zou dat een circuit moeten zijn waar je goed kan inhalen en nu bleek het super moeilijk om ook maar in de positie te komen om even sterke auto's aan te vallen. Het zal nooit zo makkelijk worden."
Meest gelezen