Na dit seizoen stopt de samenwerking tussen Red Bull en Honda. Dat er op het thuiscircuit van de Japanse motor- en autofabrikant dan ook afscheid werd genomen met een zege, zorgde bij winnaar Max Verstappen voor euforie. De Nederlandse viervoudig wereldkampioen had dan ook louter lovende woorden over voor Honda. "Gisteren (de dag van de kwalificatie, red.) was natuurlijk al een hele mooie dag voor ons. En om het dan op te volgen met een overwinning is natuurlijk gewoon fantastisch. Eerlijk gezegd is de relatie die we met Honda hebben gehad, geweldig. Ik heb echt genoten van mijn tijd met hen, hoe professioneel ze werken en hoe toegewijd ze zijn. Ze hebben me zoveel gegeven", vertelt Verstappen tegenover onder meer RacingNews365 in Japan. "Samen hebben we vier rijderskampioenschappen en twee constructeurskampioenschappen gewonnen. Het is ongelooflijk geweest en natuurlijk ook iets wat je nooit vergeet. Ik heb er tijdens het rijden ook wel aan gedacht", zegt de Nederlander. "Ik zei dat het waanzinnig zou zijn om hier te winnen. Ook voor Honda, op hun circuit. Dus misschien gaf dat extra motivatie om te proberen om voorop te blijven. Het is een mooi afscheid, we hadden ons eerlijk gezegd geen beter weekend kunnen wensen."
Meest gelezen
Nooit meer iets van de Formule 1 missen? Dat kan! Zet met een druk op de knop de Formule 1-kalender van 2026 in jouw agenda. Gebruik de button hieronder om hem in de agenda van je smartphone of pc te plaatsen en mis geen seconde van het nieuwe seizoen!
+ Toevoegen aan agenda + Toevoegen aan agenda
We hebben ook een versie met alleen de race en kwalificatie.
klik hier voor deze versie en meer uitleg.









