De Formule 1-teams zijn het hele seizoen druk met het doorontwikkelen van de nieuwe generatie F1-bolides. Zo ook Red Bull. De RB18 van Max Verstappen en Sergio Perez had eerst aardig wat overgewicht en ook bij de balans ging niet altijd alles helemaal lekker. Toch is de voorsprong van Verstappen in het wereldkampioenschap gigantisch en domineert hij de afgelopen races. Eerder dit seizoen, vooral in Monaco, had de regerend wereldkampioen het lastiger met de RB18. Perez won de prestigieuze race op het stratencircuit, maar Verstappen werd 'slechts' derde, mede vanwege het feit dat hij niet perfect overweg kon met zijn auto. Komende race in Singapore wordt Verstappen wederom op de proef gesteld op een stratencircuit, maar na alle updates sinds Monaco maakt de Nederlander zich allang geen zorgen meer. "Toentertijd was de auto erg boven het gewicht. Het was het verkeerde circuit voor zo een auto en ik had erg veel last van onderstuur", zo legt hij uit aan onder meer RacingNews365. "Hierdoor was de auto vatbaarder voor het blokkeren van de wielen aan de voorkant. Ik denk niet dat dit nog een probleem zal zijn in Singapore", aldus de Nederlander, doelend op het 'dieet' van de RB18 en alle updates.
Nog een aantal vraagtekens rondom GP Singapore
Dat de Red Bull-bolide nu beter is op stratencircuits betekent niet dat Singapore nu een eitje wordt "Misschien komen we er nog wat andere dingen tegen. We zijn er al een tijdje niet geweest en het is een best hobbelig circuit", zo legt Verstappen uit. "We moeten goed gaan werken aan de afstelling en nog maar kijken hoe de auto's reageren op de hobbels. En natuurlijk moeten we zo snel mogelijk gaan." Op zondag 2 oktober zal de GP van Singapore worden verreden op het welbekende Marina Bay Street Circuit. De Formule 1-teams en coureurs zullen nog met een aantal vraagtekens zitten: de laatste keer dat de F1 hier racete was in 2019, voor de coronapandemie. Sebastian Vettel won toentertijd de race voor Ferrari.
Meest gelezen