Max Verstappen en Alexander Albon worstelden in Hongarije, voornamelijk tijdens de kwalificatie, met de balans van de RB16. Diverse malen wist de auto de coureurs te verrassen tijdens snelle ronden. RacingNews365 vroeg Verstappen naar zijn wensen qua weggedrag. Liever een auto die goed instuurt, of een wat lossere achterkant? "Over het algemeen geef ik de voorkeur aan een auto die goed instuurt. De achterkant mag wat losser, maar je moet wel een stabiele auto hebben. Over het algemeen heb ik liever wat overstuur dan onderstuur." De balansproblemen van de Red Bull zitten voornamelijk aan de achterzijde van de RB16, zo legt Verstappen uit: "Over het algemeen wel. Maar als je probeert om meer grip te geven, dan heb je weer onderstuur - wat we in Hongarije erg hadden. Het probleem zit hem voornamelijk in de achterkant, maar als je de auto probeert te balanceren dan kan het probleem ook weer makkelijk naar de voorkant van de auto verschuiven." In Hongarije zorgden de wisselende omstandigheden ervoor dat de auto anders afgesteld moest worden voor de race. Verstappen legt uit waarin deze setups verschillen: "In de regen wil je een balans hebben die iets vergeeflijker is. Dus geen auto die te agressief is aan de voorkant. Maar als je weer teveel onderstuur hebt, dan werkt het ook niet. Je moet er altijd een balans in zien te vinden." Met medewerking van Dieter Rencken.
Meest gelezen