Na vier wereldtitels op rij lijkt een vijfde kampioenschap in 2025 een heel lastig verhaal te worden voor Max Verstappen. De Nederlander weet vriend en vijand geregeld te verrassen met spectaculaire polepositions, maar op de zondag moet hij het dan vaak afleggen tegen de razendsnelle McLarens.
Verstappen wist wel de races in Japan en Imola op zijn naam te schrijven, al had dat er ook vooral mee te maken dat het lastig is om in te halen op de beide circuits. Na de 13e race van het seizoen op Spa-Francorchamps, waarin de 27-jarige Nederlander op P4 eindigde, is zijn achterstand ten opzichte van kampioenschapsleider Oscar Piastri verder opgelopen naar 81 punten.
Met nog elf raceweekenden te gaan kan Piastri dus drie keer uitvallen en dan staat hij nog voor de viervoudig wereldkampioen. De logische vraag aan Verstappen is dan ook: is zijn focus al gericht op volgend jaar, waarin de gloednieuwe reglementen in gaan? "Nee, ik denk dat het ook dit jaar nog steeds belangrijk is om bepaalde dingen te leren, omdat die ook van invloed zullen zijn op volgend jaar", zo vertelt Verstappen tegenover onder meer RacingNews365.
"De auto's zullen dan compleet anders zijn, maar er zijn nog steeds dingen waar we aan kunnen werken en die we ook mee kunnen nemen naar volgend jaar. Met engineering en alles... Het ontwerp van de auto is natuurlijk al in ontwikkeling voor volgend jaar, maar we kunnen ook dit jaar nog veel leren."
Ook interessant:
De wedstrijdleiding speelde misschien wel de hoofdrol op de zondag in België. De start van de race in de Belgische Ardennen werd maar liefst een kleine anderhalf uur uitgesteld en uiteindelijk werd Max Verstappen zo een gouden kans ontnomen. Hij keek namelijk de hele race tegen de achterkant van de Ferrari van Charles Leclerc aan, terwijl hij voor een regenafstelling had gekozen. Mike Hezemans, Ruud Dimmers en Joris Mosterdijk bespreken dat en nog veel meer in een nieuwe Formule 1-podcast van RacingNews365!
Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!