Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site (Plus)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Premium)
  • En nog veel meer…
Ontdek de mogelijkheden
Max Verstappen

Verstappen sluit gridstraffen niet uit: "Momenteel lastig te voorspellen"

Wisselt Max Verstappen in de komende races nog eenmaal zijn motor of niet? In het verleden was het circuit van Monza vaak een baan waarop Red Bull een engine penalty incasseerde - iets dat ook voor dit jaar door Tom Coronel voorspelt wordt.

Verstappen Zandvoort
Artikel
Naar nieuwsoverzicht © XPBimages

De vraag of Max Verstappen in Monza een gridstraf incasseert is nog onbeantwoord, maar vooralsnog lijkt het daar niet op. Voor het eerst in een decennia geldt Red Bull als de grote favoriet op het razendsnelle circuit van Monza.

Verstappen en Monza, het was tot op heden nog geen geweldig huwelijk. Nog nooit eindige de Nederlander er op het podium, maar daar moet dit jaar verandering in komen. De RB18 is dit seizoen tot op heden dominant geweest op de rechte stukken.

"In het verleden zijn we altijd te langzaam geweest op de rechte stukken, dan wist je al voordat je hier aankwam dat het nooit een goed weekend zou worden. We hadden soms ook wat technische problemen en moesten hier ook altijd gridstraffen incasseren. Dan wist je dat het nooit geweldig zou worden."

"Nu kan het door onze rechtelijnsnelheid een compleet ander weekend worden", aldus een hoopvolle Verstappen in gesprek met onder meer RacingNews365.

Op de vraag of de Red Bull-coureur nog gridstraffen verwacht dit jaar, antwoordt hij ontwijkend: "Dat gaan we zien. Op dit moment is dat nog wat lastig te zeggen,."

Monza lastig om gridstraf te incasseren

Vaak wordt aangenomen dat Monza een perfect circuit is om een gridstraf te incasseren, maar Verstappen bestrijdt die gedachte. "Vorig jaar was het onmogelijk om de McLarens in te halen, door hun rechtelijnsnelheid. Met deze auto's zal inhalen mogelijk iets makkelijker zijn."

Met name de openingsfase van de race, waarin de coureurs dicht bij elkaar rijden kan voor uitdagingen zorgen. "Het probleem is dat als je in een DRS-trein zit je niets kan, ook al heb je de snelste auto. In Ascari is het lastig om te volgen, dan kan je wel wat dichterbij komen op de rechte stukken, maar verlies je weer aansluiting in de laatste bocht. Het DRS-effect is hier ook minder dan op Spa."

"Inhalen hier is wat lastiger, maar dit jaar hebben we een hogere topsnelheid en gaan we toch nog hard in de bochten. Dat is dan, in vergelijking tot vorig jaar, beter om mensen in te halen."

Voorspelgame visual 2022

Wie wint de Grand Prix van Italië 2022?

Speel mee en maak kans op een prachtige Max Verstappen drivers cap!

Speel mee

Ook interessant:

Magistrale Verstappen zorgt voor volksfeest in de duinen

Max Verstappen won voor de tweede keer op rij de Grand Prix van Nederland en dat werd natuurlijk uitbundig gevierd door de aanwezige fans. Zandvoort kleurde wederom oranje na een spannende race op het circuit in de duinen. Daarnaast gebeurde er ook genoeg naast het circuit: genoeg om over na te praten met Tom Coronel, Ruud Dimmers en Joris Mosterdijk in een gloednieuwe aflevering van de RacingNews365 F1-podcast!

Het F1-seizoen is afgelopen, maar RacingNews365 gaat volle bak door. Op 13 december kan jij aanwezig zijn bij ons live event. Een toffe F1-avond met een live F1-podcast met Tom Coronel, Ruud Dimmers en host Joris Mosterdijk! Tevens ga jij gaat ook zelf racen in een simulator! Ben je een echte kenner? Dat mag je bewijzen in de pubquiz, met toffe prijzen!

Kortom, het ideale avondje uit!

Bestel snel jouw tickets op=op
Forbidden

Weddenschappen Max Verstappen

Unibet
Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+. Unibet Unibet

Formule 1 GP Italië 2022 RN365 Nieuwsdossier

13 reacties

Viaplay

Unibet
x
Nieuwe trainer Verstappen Bekende naam komt over van grote concurrent