De vraag of Max Verstappen in Monza een gridstraf incasseert is nog onbeantwoord, maar vooralsnog lijkt het daar niet op. Voor het eerst in een decennia geldt Red Bull als de grote favoriet op het razendsnelle circuit van Monza. Verstappen en Monza, het was tot op heden nog geen geweldig huwelijk. Nog nooit eindige de Nederlander er op het podium, maar daar moet dit jaar verandering in komen. De RB18 is dit seizoen tot op heden dominant geweest op de rechte stukken. "In het verleden zijn we altijd te langzaam geweest op de rechte stukken, dan wist je al voordat je hier aankwam dat het nooit een goed weekend zou worden. We hadden soms ook wat technische problemen en moesten hier ook altijd gridstraffen incasseren. Dan wist je dat het nooit geweldig zou worden." "Nu kan het door onze rechtelijnsnelheid een compleet ander weekend worden", aldus een hoopvolle Verstappen in gesprek met onder meer RacingNews365. Op de vraag of de Red Bull-coureur nog gridstraffen verwacht dit jaar, antwoordt hij ontwijkend: "Dat gaan we zien. Op dit moment is dat nog wat lastig te zeggen,."
Monza lastig om gridstraf te incasseren
Vaak wordt aangenomen dat Monza een perfect circuit is om een gridstraf te incasseren, maar Verstappen bestrijdt die gedachte. "Vorig jaar was het onmogelijk om de McLarens in te halen, door hun rechtelijnsnelheid. Met deze auto's zal inhalen mogelijk iets makkelijker zijn." Met name de openingsfase van de race, waarin de coureurs dicht bij elkaar rijden kan voor uitdagingen zorgen. "Het probleem is dat als je in een DRS-trein zit je niets kan, ook al heb je de snelste auto. In Ascari is het lastig om te volgen, dan kan je wel wat dichterbij komen op de rechte stukken, maar verlies je weer aansluiting in de laatste bocht. Het DRS-effect is hier ook minder dan op Spa." "Inhalen hier is wat lastiger, maar dit jaar hebben we een hogere topsnelheid en gaan we toch nog hard in de bochten. Dat is dan, in vergelijking tot vorig jaar, beter om mensen in te halen."
Meest gelezen