De circuits van Monza en Mugello bezorgden Max Verstappen geen succes, louter pech en frustraties. Teambaas Christian Horner kondigde al aan met zijn stercoureur om tafel te gaan voor de Russische Grand Prix. Dat is inmiddels gebeurd, vertelt Verstappen. "Het was goed om een weekend vrij te hebben, maar ik kijk ernaar uit om weer te gaan racen. Zeker nadat ik op Mugello niet echt heb kunnen racen. Het was zeker geen leuke manier om het raceweekend zo te eindigen, te meer omdat we kans hadden op meer dan een podium. We moeten dat weekend nu achter ons laten." "Binnen het team hebben we dit besproken en alle neuzen staan dezelfde kant op. We vechten voor iedere kans, in iedere race. Ik denk dat we enkele positieve stappen hebben gezet met onze auto op Mugello en het was goed om Alex voor het eerst op het podium te zien. We zullen niet opgeven en blijven vechten voor de podiumplaatsen en zeges", aldus een zelfverzekerde Verstappen. Het Sochi Autodrom is een circuit dat niet bijster geliefd is bij de coureurs en racefans. De racebaan is gelegen rondom het Olympisch dorp, maar komt sfeerloos over. Qua lay-out wordt het gekenmerkt door een lang recht stuk, enkele doordraaiers en vooral bochten van negentig graden. Verstappen, die net als Red Bull nog nooit op het podium stond in Rusland, weet dat Mercedes alle tot op heden verreden Russische GP's won: "Het zal niet gemakkelijk worden en Sotsji is geen favoriet circuit voor ons met veel lange rechte stukken. De concurrentie zal dan ook dichtbij ons staan." "De baan is vrij uniek door alle 90-gradenbochten. We moeten ervoor zorgen dat we de set-up perfect krijgen, zeker voor de langzame bochten. Je moet de exit zo goed mogelijk voor elkaar krijgen, om zo in te kunnen halen op de rechte stukken. Maar ik hoop dat we weinig mensen in moeten halen dit weekend en een goed resultaat kunnen behalen." Is het nu een goed of tegenvallend seizoen voor Max Verstappen? Een ding is zeker: de wereldtitel is buiten beeld. Tom Coronel, Ruud Dimmers en host Thomas van Groningen praten je bij in de nieuwste aflevering van de RacingNews365 F1-podcast.
Meest gelezen