Max Verstappen reed lange tijd op P3 tijdens de Grand Prix van Australië, maar profiteerde van een fout van Oscar Piastri. De McLaren-coureur stond een tijd stil in het gras en Verstappen kon zodoende de tweede plaats overnemen van de Australiër. Even leek het erop dat de Nederlander nog kon strijden om de overwinning, maar die ging naar Lando Norris.
Verstappen reageert als volgt op zijn race bij Viaplay, als eerste op zijn strijd om de overwinning in de laatste rondjes. "Ik heb het in ieder geval geprobeerd, maar het is hier heel lastig om er echt dichtbij te komen. En ik moest misschien wachten op een foutje, zoals hij dat natuurlijk had met nog twee ronden te gaan, denk ik. Op zich is het natuurlijk nog altijd een heel goed resultaat voor ons."
De Nederlander vervolgt: "In de eerste stint hadden we natuurlijk totaal geen kans. Ze waren echt een stuk sneller. Toen probeerde ik gewoon uit de problemen te blijven en dat hebben we goed gedaan. We hebben de auto heel gehouden en zonder schade teruggebracht met een tweede plek."
In de eerste stint werd Verstappen op een bepaald moment ingehaald en verloor hij veel tijd. Hoe kon dat? "Mijn banden oververhitten gewoon sneller. Dat zie je ook met de andere teams achter mij, die hebben datzelfde probleem. En McLaren heeft dat niet, die kunnen gewoon net wat beter op de banden letten. Als die band er natuurlijk een beetje aan gaat, zeker op de intermediates met heel zacht rubber... Daar zie je dan dat ze gewoon ineens stuk sneller zijn dan iedereen."
Bij een doelpunt van Oranje tegen Spanje, pak je bij Unibet maar liefst 50x je inzet
Voorwaarden van toepassing, alleen geldig voor nieuwe spelers van 24 jaar en ouder. Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+
Win 50 keer jouw inzet!Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!
Intermezzo
dat Pirelli een veel zachtere rubber gebruiken dat wilde de FIA die wilde gewoon per race Minimaal 2 pits stop maar het liefst 3 Pits Stop en zouden gewoon moeten verplichten je start bijvoorbeeld op soft echter je moet miniaal 2 pit stops doen op alle compounds te gebruiken dan wordt het leuker en kunnen de teams niet meer leunen op twee compounds maar hebben ook de plicht de slechtste compound voor hun bolide te gebruiken en elke compound moet ongeveer een derde van de race mee want anders zou je na een paar ronden de slechtste compound al in kunnen wisselen
wibru
het mooise is gewoon dat de keuze geheel vrij is, dat de banden verschillende griplevels hebben en bijv de harde band niet meer dan 30 rondjes meegaat, de gele niet meer dan 20 rondjes etc. en graag weer tanken (utopie) tijdens de race zodat men tactisch geheel vrij is om zo een race te winnen en dat diegene die banden probeert te sparen het deksel op de neus krijgen.