Max Verstappen klokte op de vrijdag in Turkije twee keer de snelste tijd op Istanbul Park. De Nederlander worstelde zoals velen met een totaal gebrek aan grip, dat konden kleine veranderingen aan de voorkant van de auto niet voorkomen. Je moet echter goed zoeken naar de verschillen tussen de oude en de nieuwe neus. In de de zwarte schep onder de neus, die ooit goed is afgekeken van het team van Mercedes, zijn aan weerszijden twee horizontale sleuven opgenomen. Die sleuven hebben ongetwijfeld als doel de druk aan zowel de bovenkant als de onderkant van de schep te reguleren, om zo de luchtstroom onder de auto door en over de auto heen verder te optimaliseren. Bekijk de nieuwe neus en de gleuven in kwestie hieronder:
https://twitter.com/luisfef1/status/1327263527267164160?s=21
#TechF1 Nueva ranura en la parte inferior de la capa del morro del @redbullracing RB16 en el @intercitypark de Istambul. #F1 #F1Tech #TechF12k20 #TurkishGP #RedBullRacing pic.twitter.com/HBTndfcccu — LuisFeF1 (@LuisFeF1) November 13, 2020
Meest gelezen