Max Verstappen is zwaar gefrustreerd na de Grand Prix van Hongarije. Er ging veel, heel veel mis qua strategie bij Red Bull Racing. "Het was gewoon een hele slechte wedstrijd. Alles ging fout, de strategie was gewoon slecht. We weten gewoon dat je hier heel moeilijk kan inhalen. Dat heb ik alleen maar moeten doen. Ik heb geprobeerd om te vechten, maar daarmee heb ik ook zoveel tijd verloren. Dat je de eerste keer met een undercut te maken krijgt, dat is niet goed, maar dat gebeurt", zo begint Verstappen zijn verhaal tegenover Viaplay.
"En dan kom ik bij de tweede keer weer achter hem (Lewis Hamilton, red.) vast te zitten. Dan kom je er gewoon niet voorbij, laten ze me weer buiten en dan rijd ik daarna ook weer in het verkeer met achterblijvers. Ik snap er helemaal niks van eigenlijk, het is gewoon heel slecht", zo steekt Verstappen zijn frustratie niet onder stoelen of banken.
Terwijl Verstappen en Red Bull Racing weten dat de undercut juist heel sterk is op de Hungaroring. "Absoluut, en daar is totaal niet op gereageerd." Daarbij waren er ook veel woordenwisselingen tussen Verstappen en zijn engineer Gianpiero Lambiase. Daar was Verstappen ook totaal niet over te spreken. "Ik kreeg ook weer gewoon dom commentaar terug op de radio."
"In plaats van dat ze gewoon met mij proberen te praten en ze eigenlijk toegeven dat het niet ideaal was... Dat maakt mij natuurlijk ook rustig. Maar ze gaan er dan ook nog tegenin. Dat is dan voor mij al helemaal de druppel." Was de communicatie met Lambiase dan ook anders dan andere keren? "Ik denk dat het vandaag niet was goed", zo sluit Verstappen af.
Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!
Frnks
dat het vandaag niet goed was is een understatement. maar **** happens. volgende week lekker naar Spa, nieuwe ronde nieuwe kansen. niet te lang mekkeren Max
Dit bericht is aangepast door de redactie.
John Van Trijp
Uiteraard niet nieuwe ronden nieuwe kansen. Daar gaat het juist om. Er zijn geen kansen. Ze zijn definitief gepasseerd en krijgen het niet meer terug op de rails. Dit weekend was het kantelpunt en is het niet gebeurd. Klaar dus. In principe kan Max geen race meer winnen vanaf nu als het droog blijft en niemand elkaar er af ketst. En of het logisch is dat ie mekkert. Dit is het gevolg van 3 maanden lang een neerwaartse spiraal.
Patrick4500
Klopt en McLaren hebben heel goed naar de vloer van Perez gekeken toen zijn. Olide lekker hoog in de takels hing een half jaar geleden, RBR is geklopt op dit moment en Max gaat in Spa een gridstraf pakken voor motorwissel, maar kan daar wel goed inhalen
Frnks
Tja, het kan zijn dat jullie gelijk krijgen maar dat hoop ik niet. Als ze Spa ook verpesten dan is het duidelijk, kan Checo ook blijven..... Ik blijf voorzichtig optimistisch!!
Dit bericht is aangepast op:
Racemuis
Ik begrijp zijn frustratie maar een beetje hand in eigen boezem is ook geen overbodige luxe. Het gaat elke week slechter. Gister schreef ik tijdens qualy dat Max vol frustratie zit naar team. Toen werd ik bedolven onder minnetjes, gelach, de frustratie zou zijn door Norris die 2 meter in de weg reed. Later bevestigde Max met woorden dat die wel degelijk gefrustreerd was naar z’n team & ook dat, dat van Norris niks uitmaakt als je een competitieve auto hebt. Alles wat Max in de pers zegt, wordt tegen gesproken of weg gewuifd door Horner, Wache en soms zelfs Marko. Max zegt, upgrades maken weinig verschil, zeggen die andere 3 dat de upgrades prima werken. Newey gaat ook niet voor niks weg. Dit komt niet meer goed. Ik hoop dat Max samen met GP een nieuwe uitdaging aan gaan, lekker ergens fris opnieuw beginnen. In die zilveren bolide dus. En wellicht wishful thinking, maar Newey mee zou helemaal mooi zijn.
Wilard
Je zou haast gaan denken dat Horner en Wache Newey hebben weggepest omdat ze een andere zienswijze hebben dan Newey en Marko. Marko hebben ze dan weer met een zak geld voor twee jaar weten te lijmen waardoor VER weer vast zit. Ik snap wel dat VER gefrustreerd rond rijdt nu hij ook niet op Marko kan vertrouwen en gebruik kan maken van de clausule die er was.
Racemuis
Inderdaad. Ik begrijp oprecht niet dat Horner en Wache blijven roepen dat Newey amper betrokken was bij deze auto. Waché lijkt dat te doen om met de eer te strijken, (minderwaardigheidscomplex?). Maar waarom zou je met de eer van deze auto willen strijken?? Ik snap het niet want die auto is gewoon niet goed genoeg (meer). Niet allen McLaren maar ook Mercedes komt ineens snel dichtbij. En dat verhaal van Marko met die aanpassing lijkt wel chantage (beetje overdreven wellicht). “Marko je mag blijven maar dan moet je wel dit ondertekenen” en daarmee heeft Max dus weer minder flexibiliteit. Er worden hele vreemde spelletjes gespeeld.
felix-visser#51862
Wilard , contracten stellen niets voor als Max weggaat aan het eind van dit seizoen dan gaat Marko mee want zo werkt het nu eenmaal Max zal ook zal ook Lambiase en zeker monteurs mee gaan nemen Maar het is jammer dat een team zoals Red Bull Racing door Horner kapot gemaakt wordt op deze manier .
raindust
Max gedraagde zich als een gefrustreerde tiener .in de 1e bocht veels te laat remmen, Norris kon geen kant op en dan zeggen dat je voorlag en dat je van de baan wordt gedrukt. Die bocht had Max sowieso nooit gered. De dwaze actie op hamilton en het oeverloze geklaag over de radio.. NIet professioneel.. Alsof hij naar redenen op zoek is om bij het team weg te gaan. Dit is niet WK-waardig. Ik ben groot max fan maar dit verdient niet de schoonheidsprijs voor max.
Alonsofan79
Mee eens. Als hij de rest van het seizoen zo ontevreden blijft (wellicht helemaal terecht) dan kan hij ook beter de overstap naar Mercedes maken.
Dit bericht is aangepast op:
LikkieNauda
Ik snap dat je als topsporter naar perfectie wilt (en moet) streven, maar je moet je ook realiseren dat dat niet bestaat. Een seizoen als vorig jaar kwam er heel dicht bij in de buurt, maar dat zijn en blijven uitzonderingen. Max zijn gedrag op de baan en op de radio vind ik inderdaad niet bij een wereldkampioen passen. Als hij niet een beetje oppast, dan jaagt hij uiteindelijk iedereen tegen zich in het harnas en dat is in een sport waarin je (hoe goed je ook bent) wel maar 1 onderdeel bent van een machine waarin je ook die andere ±1500 man heel hard nodig hebt.
Aai
Max wil gewoon winnen.
LikkieNauda
Dan heb je de rest (van ontwerpers, engineers, bouwers, strategen, pitcrew, race engineer, etc, etc...) wel nodig en dan weet ik niet of het daarbij helpt om die allemaal zo publiekelijk af te snauwen.
Patrick4500
Klopt helemaal, het was de moeite niet waard om voor plek 3 de kans te lopen om er volledig uitgegooid te worden, hij heeft enorm geluk gehad dat de schade beperkt bleef tot plek 5
F1alonso
Kan max ook even op zichzelf reflecteren. Zijn reacties waren van een kinderlijk niveau. En wat vond hij zelf van z'n race. Mag toch hopen dat hij z'n eigen prestatie ook zwaar ondermaats vond
Hajé van der Weide
Hoe moet je presteren met een auto die niet doet wat jij wil? Jij wil naar links maar de auto gaat rechtdoor. Lastig presteren dan
Racemuis
Dat is toch geen excuus om een P3 in de prullenbak te gooien en wellicht een DNF op te kopen?
Hajé van der Weide
@Racemuis. Nu praat je over 1 moment, Ik noemde een ander moment, nl de eerste inhaalpoging, maar over de hele race genomen reageerde de auto slecht en dan is het moeilijk presteren.
Angelisa
Ja maar, Max heeft toch gez**k nodig, volgens papa Jos!? Dan presteert ie toch beter. Wordt ie op zijn wenken bediend, toch ! Niets anders als gezeik de laatste weken bij RedBull.
Frnks
nou, wat dacht je van de laatste maanden?
Angelisa
Dat bedoel ik!
Jack Kassing
Het team is na Hornergate aan het omvallen, mensen vertrekken omdat ze niet meer onder de leiding van Christian Horner willen werken vanwege Hornergate omdat wat hij deed als eind verantwoordelijke tegen hun ethische waarden in ging en daar zijn mensen gevoelig voor, diverse mensen liepen weg die essentieel waren voor het Red Bull Team en met name de persoon Andrew Newey die grote successen bracht met zijn ontwerpen en kennis en Horner heeft zich verkeken op de kwaliteiten van Newey in vergelijking met Waché en Balbo , ging vijf races goed op biljart lakens van circuits en daarna begonnen de problemen met de RB20 en om in plaats Newey te vragen te helpen met de RB20 ook vanwege zijn kennis met het Venturie systeem duwden ze Andrew Newey harder weg de deur uit, Red Bull staat op het instorten want ze zijn allemaal stuk voor stuk hun motivatie en spirit kwijt aan het raken enkel door het moeten werken onder Christian Horner en de belangrijkste mensen binnen de totale organisatie en die echt het totale fundament vormden de afgelopen vier jaar stort nu in door dat er steeds een steentje tussen de fundering uit gehaald worden die essentiële plaatsen vervulden en nu weg gaan en het team in stort als een kaartenhuis, was een kwestie van tijd na HORNERGATE
Dit bericht is aangepast op:
John Van Trijp
Niemand weet waar het echt fout gegaan is tussen team Horner en team Marko maar er is werkelijk waar niets gebeurd met grensoverschrijdend gedrag. Die appjes over en weer stelde geen ruk voor en zijn alleen maar door team Marko gebruikt en opgeblazen met de gedachten dat ze Horner daarmee uit functie kregen wat helaas niet is gelukt. Laat duidelijk zijn dat Formule 1 voor Red Bull bijzaak is. Hoofdzaak is blikjes energydrank verkopen. Als er daadwerkelijk iets gebeurd was dan was Horner na het onderzoek uiteraard meteen buiten geschopt. Niemand, ook Max niet, is belangrijker dan het imago van Red Bull als Energydrank producent. En uiteraard wisten zij ook dat de dame in kwestie niet met een rechtszaak zou beginnen (waar wel mee gedreigd werd) omdat er simpelweg niets is. Mensen die nog steeds denken dat dit allemaal met die kwestie te maken heeft missen realiteitszin
Dit bericht is aangepast op:
Survivorjm
Je schrijft dan wel dat niemand weer waar het echt fout is gegaan, om vervolgens met een verhaal te komen die van a tot z net zo speculatief is. Om uiteindelijk die, door jou zelf verzonnen conclusie, nog eens te bekrachtigen door te beweren dat ieder die er anders over denkt realiteitszin mist. Dat geeft toch te denken.
Dit bericht is aangepast op:
John Van Trijp
@Survivorjm ik vertel geen verhaal van A tot Z die speculatief is. Ik leg uit waarom het juist niet speculatief is maar feiten. Of jij moet denken dat Red Bull willens en wetens een manager in dienst houdt die zich vergrepen heeft aan een vrouw tegen haar zin. Onmogelijk! Het is gewoon een commercieel bedrijf wat er alles aan doet om het imago hoog en schoon te houden. Dat er hier mensen zijn die hun emotie niet kunnen uitschakelen en maar als een kip zonder kop blijven kakelen kan ik niets aan doen. Blijf maar lekker denken dat Horner wel grensoverschrijdend gedrag heeft vertoond en Red Bull gewoon hun eigen naam en image te grabbel gooit.
Aai
Heeft echt een punt.
Peter H.
Iedereen moet 100% leveren, maar Max kan tot diep in de nacht spelletjes spelen, dat is wel heel erg raar.
LucBakemans
En dat ook nog eens een keer. Best onprofessioneel
John Van Trijp
@peter Dat heeft ie al vaak gedaan en races mee gewonnen. Daar hoor je uiteraard niemand over. Pas nu is het ineens een probleem. Compleet kul natuurlijk. Verder kan je veel van Max zeggen waar je geen fan van bent. Allemaal prima uiteraard maar als er 1 iemand ALTIJD 100% geeft is het Max wel. En volledig logisch dat ie dat ook van alle medewerkers eist. Dat deed hij zelfs vorig jaar regelmatig toen ie 250 punten voor stond
Dit bericht is aangepast op:
Survivorjm
Dus als hij races wint is dat geen probleem, maar als het even niet gaat ineens wel? Scorebordjournalistiek pur sang.
Peter H.
Nu heeft hij geen dominante auto meer en moet er door iedereen gewerkt worden en dan zit je niet tot laat met je neus achter je computer.
LucBakemans
Vandaag gedroeg hij zich op dusdanige manier dat zo schandalig was. Is dit een 3 voudig wk? Een uithangbord? Nee in de verste verten niet. Als team zou ik nu geen stap extra meer zetten.
maikel-zwart#50523
Hij is precies zoals zijn vader zo vader zo zoon
LucBakemans
Aardje naar papaatje
Survivorjm
Hmmm en als Hamilton race na race zijn team afzeikt over de boardradio? Wat is het dan? Hamilton zijn vader is namelijk een uiterst vriendelijke man. Daar gaat je conclusie.
Dit bericht is aangepast op:
Ferrarifan0313
Hamilton houd ten minste zijn auto heel, max wordt, als het wat minder gaat gelijk agressief en voor je het weet heeft hij zijn auto in de muur geparkeerd
chuijerjans1510476358
Beste supporters, Ik hoop dat er ook supporters van Max tussen zitten.Wat ik ten nadele van Max moet zeggen,is dat hij zijn beheersing,zo kwijtraakt. Hij heeft 3 keer het Kampioenschap gewonnen.Helaas heeft hij nu een auto die verschillende fouten heeft.Hij rolt niet door de bochten.Het lijkt wel een vrachtauto.Je zacht hoe moeilijk deze auto te rijden is,vooral bij het duel tegen Lewis.Die auto was zelfs met drs bijna niet in staat om dat optimaal te gebruiken.Zo kan ik nog wel 10 gebreken aan deze auto vertellen.In het begin van het seizoen,wonnen ze zoals gewend de races.Maar schijnbaar is het opbouw team niet meer in staat de auto goed op te bouwen.Na race 3 liep de auto totaal niet meer,en alleen door de inzet van Max konden ze in het begin nog winnen.Er moet worden bekeken hoe de opbouw van de auto in de eerste races was( ik neem toch aan dat dit wordt genoteerd).Hoe kan het zijn dat van een raspaardje,een middelmatige F1 auto wordt.Er moet terug worden bekijken naar dat begin,om de huidige prestatie van de auto te begrijpen.Er zouden update's zijn geweest.Ik heb er niets van gezien.Wat mij vooral opvalt is dat de auto geen eenheid meer is.Dat zag je vooral bij de inhaal pogingen met drs.Dat liep totaal niet.Wat ik van Max niet begrijp,is dat hij zich zo op toeren laat brengen.Je kunt je woede beter niet door miljoenen mensen laten horen.Je moet weten wat mensen nu over je gaan zeggen.Als hij geen no1 kan worden gaat hij huilen.Natuurlijk maakte het team enorme fouten.
ogier-schelvis#69507
Zo slecht vond ik de auto niet eerlijk gezegd. Gezien de strategisch ongelukkige keuzes, weet hij alsnog bijna 2 keer 7 seconden goed te maken op Lewis. Dan wordt hij door frustratie en ongeduld 5de. Dit puntenverlies kan duur uitvallen, net zoals dat voor Norris ook zo kan zijn einde seizoen. Al met al was dit de lelijkste race van het seizoen voor mij op Monaco na. Leuk dat Piastri de volgende maiden winner is, maar zo wil je niet winnen toch?
KH86
De druppel voor de natuurlijke aard van het beestje.
Angelisa
@RN365; kunnen jullie misschien een zuster website openen. BashingRBMax.nl bijvoorbeeld. Dan kunnen alle Max/-RedBull/alles wat met Max te maken heeft haters hier hun gal spuien (onder vrienden, zeg maar! En dan kan dit weer een gewoon normale website zijn. Oh, wat zou dat mooi zijn. Hé, een mens mag dromen toch!!
Scoot
Max probeert het maximale uit het team te persen, dat is soms niet fraai, maar wel noodzakelijk. Als niet iedereen er 100% het maximale uit probeert te halen dan gaan ze het verliezen. Frustratie hoort erbij, achterover leunen is geen optie !!