Vanaf de vijfde positie begon Max Verstappen aan de Grand Prix van Groot-Brittannië. Tussen Raikkonen en Hamilton ging het niet mis in de eerste bochten, waarbij de Mercedes-coureur in de rondte werd getikt. Verstappen profiteerde en nam de derde positie over, maar Raikkonen voerde de druk meteen op, maar ondanks DRS wist de Fin geen aanval te plaatsen. Goed nieuws voor Verstappen kwam er vanuit de wedstrijdleiding. De Ferrari-coureur werd, terecht, door de wedstrijdleiding aangewezen als schuldige aan het incident met Hamilton en kreeg een tijdstraf van tien seconden die ingelost moest worden bij zijn pitstop. In ronde 14 dook de Fin de pits in, waardoor Ricciardo de vierde plaats overnam en Verstappen meer lucht kreeg.
In ronde 18 dook Verstappen de pits in en stapte eveneens over naar de medium band en viel terug naar de vijfde positie. Raikkonen volgde op zeven seconden van de Red Bull-coureur, maar kwam klem te zitten achter Ricciardo. De teamgenoot van Verstappen reed het gat naar de Nederlander dicht, maar koos voor een tweestopper en dook de pits in voor een nieuw setje van de soft. Een harde klapper van Ericsson leverde een safety car periode op waarin Vettel, Verstappen en Raikkonen naar binnen doken voor een setje van de soft banden.. Bottas pakte de leiding door niet te stoppen en Hamilton klom naar de derde positie. Met nog vijftien ronden te gaan verdween de safety car van de baan en Raikkkonen pakte Max Verstappen, maar de Nederlander counterde direct! Een crash tussen Sainz en Grosjean zorgde voor een nieuwe safety car periode, waardoor het spel opnieuw begon bij de herstart. Verstappen kon Raikkonen niet achter zich houden en enkele ronden later stond de Nederlander in het grind. Max kon wel wegkomen uit de grindbak, maar moest zijn auto naast de baan parkeren met een defect aan zijn versnellingsbak.
Meest gelezen