Max Verstappen begint de eerste race van het seizoen vanaf de derde positie. Geen slechte startpositie, maar het gat van een halve seconde zorgt voor hoofdbrekens. "Ik was niet helemaal blij met de balans van de auto. Deze was niet in alle bochten goed. Dan weet je dat het gat wat groter is dan gepland, maar een halve seconde is een behoorlijk groot gat", concludeert Verstappen na afloop van de kwalificatie. "Wat kan je er over zeggen? We moeten flink aan de bak en het gat proberen te verkleinen." De race biedt mogelijk kansen voor de Nederlander die op de medium band start, in tegenstelling tot de andere coureurs uit de top 10 die op de zachte band starten. "Ik ben blij dat ik in Q2 mezelf op de medium band wist te kwalificeren. Morgen is het warmer en hopelijk helpt ons dat. Daarnaast zijn we nooit het snelste geweest tijdens een kwalificatie op dit circuit. Hopelijk zit het tijdens de race een stuk dichter bij elkaar", houdt Verstappen de moed erin. "We zijn best of the rest en dat is een goede start van het seizoen. Nu moeten we blijven werken om het gat te dichten met Mercedes." Met medewerking van Dieter Rencken.
Meest gelezen
Nooit meer iets van de Formule 1 missen? Dat kan! Zet met een druk op de knop de Formule 1-kalender van 2026 in jouw agenda. Gebruik de button hieronder om hem in de agenda van je smartphone of pc te plaatsen en mis geen seconde van het nieuwe seizoen!
+ Toevoegen aan agenda + Toevoegen aan agenda
We hebben ook een versie met alleen de race en kwalificatie.
klik hier voor deze versie en meer uitleg.









