Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Verstappen voelt de druk: "Hopelijk een betere start dan vorig jaar"

Na een welverdiende winterstop begint het bij Max Verstappen nu ook weer te kriebelen. De regerend wereldkampioen zal voor het tweede jaar op rij zijn titel verdedigen en dat zet natuurlijk wat druk op de seizoensstart van Red Bull.

Het is nog maar een paar dagen wachten voordat de eerste officiële Formule 1-kilometers van 2023 worden gemaakt. Op donderdag 23 februari barst het geweld los met de testdagen in Bahrein, waarbij Max Verstappen direct in actie zal komen. De regerend kampioen neemt plaats achter het stuur van zijn gloednieuwe Red Bull RB19. Verstappen is er maar al te blij mee na een pauze van ruim twee maanden. "Als je de nieuwe auto ziet, dan begint het weer te kriebelen om ermee aan de slag te gaan", zegt hij op zijn eigen website Verstappen.com . "Ik weet dat er weer een heel lang seizoen aan gaat komen, dus als we in Bahrein van start gaan, is het belangrijk om de testdagen goed door te komen." Ondanks het zeer dominante jaar van de Limburger in 2022 begon het seizoen nog slecht. Verstappen viel tweemaal uit in de eerste drie races en hoopt dat het in '23 allemaal wat positiever begint. "Hopelijk hebben we een beter begin van het seizoen dan afgelopen jaar." Wat we moeten verwachten van Verstappen en Red Bull, dat durft hij zelf nog niet te voorspellen. "Hopelijk scoren we heel goed. Na een jaar waarin we kampioen zijn geworden met het team, staat de druk er natuurlijk op. Het is nu aan ons om het te laten zien en we hebben er vertrouwen in. Maar je moet elk jaar opnieuw presteren, ongeacht het voorgaande jaar", aldus de wereldkampioen.

Viaplay
x
2026 Red Bull deelt heuglijk nieuws over gloednieuwe windtunnel