Na de eerste en tweede vrije training prijkte er respectievelijk P3 en P4 achter de naam van Max Verstappen, niet iets waar hij heel tevreden mee was: "We zijn te langzaam en niet een beetje ook. Ik kom normaal gesproken makkelijker op snelheid, maar hier niet en ik weet niet goed hoe dat komt." Dat waren woorden die hij vlak na de trainingen deelde. Later op de dag wist hij in gesprek met Ziggo Sport beter aan te geven wat het knelpunt was: "Het was niet goed", herhaalt hij. "De balans in de auto was niet goed. We zaten er wel goed bij, maar we moeten eigenlijk continu drie tienden los staan van iedereen en dat was niet het geval. Zeker niet." Volgens Verstappen speelt het krappe bochtenwerk de RB16B parten, wat van oudsher juist een typisch Mercedes-probleem is (dankzij de lange wielbasis, red.): "Je wil dat de auto snel draait, zeker in de langzame bochten waar veel tijd te winnen valt. Maar dat is voor ons nog wel een groot probleem." Gevraagd of met de auto zoals hij op donderdag was de poleposition mogelijk is, moet Verstappen ontkennend antwoorden: "Dat gaan we zien, maar op deze manier niet, want we staan duidelijk achter. Iedereen heeft ergens op het circuit wel last gehad van oponthoud, maar wij staan gewoon dik achter. We moeten echt het nodige vinden om voor Mercedes en Ferrari te staan."
Meest gelezen