Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Verstappen voorstander van afschaffen party modus: "Zou logisch zijn"

Max Verstappen vindt het geen slecht idee om de party modus af te schaffen. De FIA wil dat de coureurs vanaf de Belgische Grand Prix tijdens de kwalificatie en de race maar één motorstand gebruiken.

De wens van de FIA om de motorsettings aan banden te leggen, levert verschillende reacties op. Een aantal coureurs vindt het jammer dat de motoren niet langer maximaal worden benut tijdens de kwalificatie en hun vliegende rondjes. Max Verstappen bekijkt het vanaf een andere kant en wijst op de parc fermé-regels. Deze schrijven voor dat aan auto's niet meer gesleuteld mag worden na afloop van de kwalificatie. "We moeten afwachten wat er gaat gebeuren. Ik denk dat het misschien wel goed is. We mogen de auto’s na de kwalificatie niet meer aanraken, maar wel de motorsettings veranderen", antwoordt Verstappen als hem gevraagd wordt naar zijn mening over de voorgenomen reglementswijziging. "Als je van mening bent dat de auto’s niet meer aangeraakt mogen worden na de kwalificatie dan is het goed dat de party modus verdwijnt", vertelt de Red Bull-coureur ten overstaan van onder andere RacingNews365. Momenteel beschikt concurrent Mercedes over een zeer krachtige party modus die drie tot vijf tienden per ronde oplevert. Het wegvallen van deze setting kan een voordeel opleveren voor de concurrentie. Met medewerking van Dieter Rencken. Alles over de sensationele zege van Max Verstappen, de problemen van Mercedes en de kansen van Red Bull in Spanje hoor je in de Formule 1-podcast van RacingNews365 met Tom Coronel, F1-journalist Ruud Dimmers en host Thomas van Groningen, die hieronder te beluisteren is.

Viaplay
x
Breaking Hulkenberg eerste aanwinst voor F1-project Audi