Al vroeg tijdens de Grand Prix van Abu Dhabi kwam de safety car op de baan omdat de stilgevallen wagen van Sergio Perez weg getakeld moest worden. Het zorgde voor vroege pitstops van een groot deel van de Formule 1-coureurs, waaronder Max Verstappen. Bandenmanagement werd vervolgens cruciaal om het einde van de race te halen op de harde banden. Gelukkig voor de Red Bull-coureur was zijn bolide dusdanig goed afgesteld dat dat iets makkelijker voor hem werd, zo vertelt hij. Toch was hij er niet altijd even gerust op, zo vertelt hij na afloop in gesprek met onder meer RacingNews365 . Elf ronden voor het einde van de race had hij het er over met zijn engineer via de teamradio en wees hij Gianpiero Lambiase op de vibraties aan de voorkant van de wagen. Na afloop onthult hij dat hij op die momenten even terugdacht naar eerder in het seizoen. "Ik dacht even terug, even dacht ik aan de race op Spa, maar natuurlijk dacht ik vooral aan de race in Imola", zo doelt hij op de Grand Prix van Emilia-Romagna, gedurende welke hij op de tweede plaats lag toen hij plots de strijd moest staken omdat zijn band met veel geweld plofte. Hij hield zijn banden dan ook scherp in de gaten. "Op elk recht stuk keek ik naar mijn banden, maar gelukkig liep het allemaal goed af. De snelheid bleef goed en de banden bleven gelukkig ook goed werken", aldus Verstappen, wiens rivalen het aan het einde van de race lastiger leken te hebben met de banden dan hijzelf. Met medewerking van Dieter Rencken
Meest gelezen