Zowel in Bahrein als in Portugal lag Max Verstappen in de clinch met de track limit-regels. In Bahrein moest hij in de slotfase van de race zijn zojuist veroverde leidende positie terug geven aan Lewis Hamilton, omdat hij in bocht vier het boekje te buiten was gegaan. In Portugal moest hij dat niet doen met posities, maar wel met rondetijden. Tijdens de kwalificatie zijn potentiële polepositiontijd en tijdens de race de snelste rondetijd van de dag. Je zou dus kunnen redeneren dat die regels hem wat punten hebben gekost. Eerder droeg Verstappen al een aantal oplossingen aan voor de ophef die er is ontstaan door de volgens velen inconsistente track limits. Of die veranderingen er zullen komen, weet nog niemand, maar de Red Bull-coureur is in ieder geval duidelijk als hem wordt gevraagd wat hij en zijn team beter kunnen doen om te voorkomen dat ze opnieuw met de regels te maken krijgen. "Ik denk niet dat er dingen beter kunnen worden gedaan", begint de Limburger zijn verhaal tegenover onder meer RacingNews365. "In Bahrein waren er wat misverstanden tussen de teams en wat er wel en niet toegestaan was", zo doet Verstappen een blik terug in de tijd. Toch zal hij het in de toekomst niet anders aanpakken, benadrukt hij. "Je kan het ook anders bekijken, ik probeer gewoon alles uit de auto te persen op het moment dat we niet op hetzelfde niveau als Mercedes zitten. Ik zou heel makkelijk niet meer in aanraking kunnen komen met het onderwerp track limits, maar dat zou betekenen dat ik op comfortabele wijze achter Mercedes rijd." En dat is Verstappen precies niet van plan. "Dat vind ik niet leuk. Ik probeer altijd het best mogelijke resultaat te behalen. Ik ben twee keer de baan af gegaan en dat heeft me een poleposition en snelste ronde gekost, maar dat heeft er ook mee te maken dat ik niet genoegen neem met de tweede of derde plaats", aldus Verstappen.
Meest gelezen